خبرهای داغ:
مهدیخانی گفت: با تدابیر اندیشیده شده در ستاد کرونا استان، آمادگی برای شرایط سخت تر را داریم و اگر نیازی به نقاهتگاه و بیمارستان های صحرایی و حتی استفاده از ظرفیت سالن های ورزشی باشد، این آمادگی در قزوین و سایر شهرهای تابعه وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۱۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان و دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور و استان بیان کرد: بیماری کرونا، بیماری ناشناخته ای است که در ابتدای شیوع در جهان، کشور و بالطبع در استان، مدیران و مراکز درمانی چنین وضعیتی را تجربه نکرده بودند.

 

آمادگی استان جهت پیشگیری از کرونا

 

وی گفت: با تدابیر اندیشیده شده در ستاد کرونا استان، آمادگی برای شرایط سخت تر را داریم و اگر نیازی به نقاهتگاه و بیمارستان های صحرایی و حتی استفاده از ظرفیت سالن های ورزشی باشد، این آمادگی در قزوین و سایر شهرهای تابعه وجود دارد و استانداری و نهادهای نظامی و انتظامی نیز در آماده باش کامل جهت مقابله با شیوع این بیماری به سر می برند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: مهمترین عامل در پیشگیری و مقابله با کرونا، مردم هستند که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توانند به خوبی این شرایط و شیوع بیماری را مدیریت نمایند. 

 

نگرانی در بحث ماسک و مواد ضدعفونی نداریم

 

مهدیخانی با اشاره به آمادگی واحد‌های تولیدی ملزومات پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد: با توجه به تولید پنجاه درصد مواد شوینده کشور در استان قزوین، این استان از ابتدا نیز در زمینه مواد ضدعفونی مشکلی نداشت و در حوزه تولید ماسک، سپاه استان بسیار خوب وارد شد و بخش بزرگی از نیاز استان را تامین کرد و در حال حاضر نیز تعدادی از واحدها در بحث تولید ماسک فعالیت می کنند.

 

وی افزود: با توجه به مصوبات ستاد کرونا استان، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال ذخیره سازی ملزومات پیشگیری از کرونا از جمله مواد ضدعفونی هستند و در این زمینه هیچ نگرانی نداریم.

 

فعالیت بیمارستان رحیمیان، بنا به شرایط ادامه خواهد داشت

 

دبیر ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین تصریح کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، 32 واحد تولیدی در استان، وارد چرخه تولید مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک شدند که با رعایت پروتکل ها، در تولید لباس و گان پزشکی هم در کشور و هم استان اتفاقات خوبی افتاده و نیاز کشور و استان کاملا رفع شده است.

 

 مهدیخانی با اشاره به فعالیت بیمارستان رحیمیان با هماهنگی سپاه استان اضافه کرد: بیمارستان رحیمیان به دلیل برخی مشکلات مدت زیادی از ادامه فعالیت باز مانده بود که در ایام کرونایی، با حضور کادر درمان سپاه استان بخش اورژانس این بیمارستان با ارائه خدمات سرپایی و نیز تشخیص بیماران کرونایی و ارجاع این بیماران به مراکز تخصصی درمان، این بیمارستان فعالیت خود را از سر گرفت.

 

تلاش سپاه استان در مقابله با کرونا، بسیار قابل تقدیر است

 

وی با تقدیر از تلاش سپاه استان در ارائه همه نوع خدمات در بخش های مختلف در استان در بحث بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اگر چنانچه هرگونه وضعیت خاصی در بحث بیماری کرونا به وجود آید، این بیمارستان که بنا به تصمیم ستاد کرونا استان تا پایان تیرماه فعال می باشد، قطعا ادامه فعالیت خواهد داد. این یکی از قوانین مصوب کشوری در بحث مدیریت بحران است که اگر شرایطی در کشور اتفاق بیفتد بخش خصوصی موظف است برابر قانون امکانات خود را به مدیریت بحران اختصاص دهد. 

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: سپاه استان در بحث درمان، پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، بیشتر از ما دغدغه دارد و در تمام مراحل سخت با قبول بخشی از خدمات، همیشه ثابت کرده که متعهدانه پای کار است.

 

مهدیخانی با اشاره به اینکه تصمیمات ستاد کرونا استان، با تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا اتخاذ می شود بیان کرد: این تصمیمات برای همه قابل اجراست چرا که تصمیمات ما برمبنای تصمیمات ملی است. بیماری کرونا جهانی است و

اگر بنا باشد طبق تصمیم ستاد ملی کرونا  امکانات و خدماتی به مردم شریف ارائه بدهیم قطعا از هیچ خدمتی کوتاهی نخواهیم کرد.

 

کرونا را جدی بگیریم

 

وی در پایان از هم استانی های محترم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زنجیره انتقال این بیماری را قطع کرده و در پیشگیری و مقابله با کرونا یاریگر مدیریت و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باشند.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها