خبرهای داغ:
مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در استان قزوین

جشن های زیر سایه خورشید باحضور ۵۰ کاروان در کشوری در حال برگزاری است

حجت الاسلام صنایعی گفت: این مراسم با حضور ۵۰ کاروان، همزمان در سراسر کشور و در ۳۰ استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۲۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام محمد صنایعی مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در استان قزوین، در مراسم تجلیل از جهادگران سلامت، خیرین و خادمیاران فعال استان درحوزه های مختلف که با حضور برخی از مسوولان، خادمین حرم مطهر و پرچم متبرک آستان قدس رضوی برگزار شد بیان کرد: جشن های مردمی زیر سایه خورشید امسال سیزدهمین سال برنامه و اجرای خود را تجریه می کند.

وی گفت: در سال های گذشته که مشکلی به گستردگی بیماری کرونا وجود نداشت این جشن ها در سطح بین الملل صورت گرفته و در ایام کرامت کاروان هایی به خارج از کشور اعزام می شدند.

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در استان قزوین اظهار کرد: امسال این جشن ها به دلیل شیوع بیماری کرونا به داخل کشور محدود شد و با عنایت امام رضا(ع) و توجه تولیت آستان قدس رضوی و سازمان جوانان رضوی، این مراسم با حضور ۵۰ کاروان، همزمان در سراسر کشور و در ۳۰ استان برگزار می شود.

حجت الاسلام صنایعی با اشاره به اهداف این برنامه عنوان کرد: هدف از این برنامه این است که مردم طی سال های گذشته که مشکلی وجود نداشت به زیارت امام رضا مشرف می شدند اما گاهی برخی از مردم به دلیل نداشتن تمکن مالی و ضعف جسمانی توان تشرف به حرم امام رئوف را نداشتند.

وی افزود: لذا هدف ما از گرداندن پرچم متبرک حرم مطهر به همراه خادمین حرم ابتدا این است که این فضای معنوی را در سطح کشور ایجاد کنیم تا ارتباط مردم و ائمه قطع نشود و هدف بعدی بیان معارفی از زندگی امام رئوف است که مردم با این فرهنگ و سیره امام رضا آشنا شده و در زندگی فردی به آن عمل نمایند.

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در استان قزوین تصریح کرد: در دین هم به توسل توصیه شده ایم که واسطه ای بین خود و خداوند تبارک و تعالی داشته باشیم. در عالم این واسطه، باید کسی باشد که در نزد خدا ارج و قرب داشته باشد که ائمه شامل این جایگاه هستند و حضور ولایت در کشور ما از طریق دو هدف توسل و آشنایی با معارف رضوی و سیره زندگی امام رضا حائز اهمیت بوده و جای شکر دارد.

حجت الاسلام صنایعی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که در این ملاقات ها انجام می شود بیان کرامت هایی است که در جنبه های متفاوت از امام رضاست.

وی با اشاره به کتاب تحفه الرضویه و نقل کرامتی از شیخ عباس قمی مبنی بر شفای پیرمرد نابینا اظهار کرد: پیام این داستان این است اگر چه بسیاری از مردم از حرم رضوی دور هستند اما حضور قلب در زیارت از راه دور می تواند نظر کرامت امام رضا(ع) را ایجاد نماید.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها