امام جمعه دیلم گفت: امام رضا علیه السلام گام‏های ارزنده و مهمی در جهت بصیرت افزایی افکار افراد جامعه و آشنایی مردم با چهره واقعی حکّام عباسی و نیز عدم مشروعیت آنان برداشت.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۳۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، حجت الاسلام اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دیلم در مراسم ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در شهرستان دیلم اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) یکی از دوازده فروغ امامت است که معارف معنوی قرآن و عترت را در مواقع مقتضی به اصحاب و شاگردان خویش تعلیم می‌‏داد.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام از طریق مباحث علمی و احتجاجات عقیدتی، کلامی و برهانی افاضه می‏فرمود: و چنین برنامه‌هایی موجب شد تا فرهنگ و اندیشه اسلامی، غنی و پر بار دین و همچنین از باور‌ها و ارزش‏های دینی صیانت شود.

سخنران مراسم بیان کرد: آن ستاره هشتم هدایت از عمده ‏ترین پایه‏‌های دیانت و جوشان‏ترین چشمه‏‌های حکمت و یقین به شمار می‏رود که اسرار نبوت، ودایع رسالت و امامت بعد از پدر بزرگوارش حضرت امام کاظم (ع) به ایشان انتقال یافت.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: حضرت علی بن موسی‏ الرضا (ع) فرزند پیشوای پاک و پارسایی است که در فرصت‏های مقتضی به رغم اختناق، فشار‌های سیاسی و توطئه ‏های گوناگون خلفای خلافکار معاصرش، به نشر احکام و معارف الهی پرداخت و میراث گرانقدری از فرهنگ سترگ اهل بیت (ع) را در دسترس علاقه‏مندان، در اعصار بعد قرار داد.

این مقام مسئول ادامه داد: مقام علمی و شخصیت معنوی امام رضا (ع) نیز مورد تأیید دوستان و دشمنان بوده و می‏باشد در زمانی که برخی علمای درباری و سیاستمداران منحرف در صدد آن بودند تا در فرهنگ اسلامی خدشه وارد نمایند آن بدر منیر با تعلیمات الهی راه اجداد و نیاکان و پدر پرهیزگارخویش را استمرار بخشید.

امام جمعه دیلم تاکید کرد: امام رضا علیه السلام گام‏های ارزنده و مهمی در جهت بصیرت افزایی افکار افراد جامعه و آشنایی مردم با چهره واقعی حکّام عباسی و نیز عدم مشروعیت آنان برداشت و لحظه‏ای از پرورش شاگردانی پرمایه، ارشاد مردم، دفاع از حریم حق و مقاومت در برابر باطل، غفلت ننمود و سرانجام در این مسیر به شهادت رسید.
 


پایان خبر/
ارسال نظرات