خبرهای داغ:
مدیرعامل مجتمع تراکتورسازی ایران در تبریز:
مدیرعامل مجتمع تراکتورسازی ایران در تبریز گفت: انبار تراکتور در این کارخانه به دلیل توقف حمل و نقل در اثر شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های تردد جاده ای در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین امسال است.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۶۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ابوالفتح ابراهیمی در جمع خبرنگاران افزود: مطالبی که به تازگی راجع به انبار تراکتور در پارکینگ فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در برخی رسانه ها منتشر شده ، نشان دهنده واقعیت موجود نیست.

وی اظهار کرد: تراکتورهای پیش فروش شده در اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ماه امسال، امکان ارسال نداشته اند و به همین دلیل بیش از ۲ هزار دستگاه تراکتور در پارکینگ تجمیع شده است که با از سرگیری روند تحویل از پایان اردیبهشت، به زودی پارکینگ به حالت عادی بر میگردد.

ابراهیمی در خصوص افزایش قیمت چند باره تراکتورها با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات تولیدات این شرکت داخلی است، اضافه کرد: از آنجایی که ریخته گری تراکتورسازی اولین نقطه از خط تولید مجموعه و ماده اولیه آن نیز آهن قراضه است، افزایش چشمگیر قیمت آن از ۹۷۰ تومان در سال ۹۷ به ۵۲۰۰ تومان در سال جاری به صورت مستقیم در افزایش قیمت محصول تراکتور تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: با لحاط افزایش قیمت ماده اولیه، قیمت تراکتور هم باید ۵ برابر بشود، ولی به دلیل حمایت از کشاورزان و تلاش برای ارتقای بهره وری سعی شده است حداکثر ۲.۵ برابر افزایش قیمت داشته باشیم.

صراحی، رییس فروش مجتمع صنعتی تراکتورسازی ایران نیز گفت: تمام محصولات ما به صورت پیش فروش و تنها از طریق ۱۸۰ نمایندگی موجود در سراسر کشور ارسال می شود و از آنجایی که روند تحویل نیز مراحل مختلفی دارد، در مجموع فرآیند تحویل ۴ تا ۱۰ روز طول می کشد.

وی افزود: بیمه تراکتورها ، پلاک گذاری اولیه در پارکینگ ، تکمیل پرونده در راهنمایی و رانندگی مهمترین مراحلی است که قبل از رسیدن تراکتور به اراضی کشاورزی انجام می شود.

صراحی ادامه داد: با ارسال روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه تراکتور به استان های مختلف، تحویل پیش فروش اسفند ۹۸ تا ۲ هفته دیگر به پایان می رسد و روند واگذاری تراکتورهای پیش فروش ۹۹ آغاز می شود.

تراکتورسازی ایران تنها تامین کننده تراکتور بخش کشاورزی کشور است و سالانه ۱۱ هزار تا ۱۸ هزار دستگاه تراکتور در ۱۴ نوع مختلف تولید می کند.

این گروه صنعتی با هدفگذاری ۱۰ تا ۱۵ درصدی صادرات در سال جهش تولید، امسال ۲۵ هزار دستگاه تراکتور روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.

ارسال نظرات