۱۲ / فروردين / ۱۴۰۴ - 01 April 2025
23:56
کد خبر : 9253874
۱۴:۵۲

۱۳۹۹/۰۴/۱۳
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

علت همه گرفتاری‌ها عدم علم به توحید واقعی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امام رضا(ع) برخلاف برخی نظریه‌پردازهای جامعه که علت نابسامانی و مشکلات را در وقایع اجتماعی می‌دانند، ایشان در عدم شناخت توحید معرفی کردند؛ و علت همه گرفتاری‌ها همین عدم علم به توحید واقعی است.

علت همه گرفتاری‌ها عدم علم به توحید واقعی استحجت الاسلام حسین علیی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: ایام ماه ذی القعده الحرام در قرآن به عنوان میعاد گاه حضرت موسی (ع) معرفی شده است و خداوند متعال 10 روز نیز به آن اضافه کرده است و ایام در میقات بودن حضرت موسی (ع) در این ماه ذی القعده و دهه اول ذی الحجه است و همچنین روز اول ماه ذی القعده روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ویازدهم این ماه قمری روز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده و به عنوان دهه کرامت نام گرفته است.

وی با اشاره به زندگی سیاسی اجتماعی آن امام بزرگوار گفت: دوران بسیار سخت امامت امام رض(ع) در پنج ساله حکومت مامون بوده است و به لحاظ پیچیده بودن شرائط حاکم در این مدت و سیاست‌های خبیثانه مامون و پیچیدگی‌های آن می‌طلبد که همه دوستداران آن امام همام نگاه بسیار دقیقی نسبت به شرائط وعملکردها داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: مأمون با روش‌های مرموز و ناشناخته حتی برای اطرافیان و اعضای حکومت خود سعی می‌کرد در مبارزات با امامت روش‌های جدید و کارساز انجام دهد بنابراین برای اولین بار مقام ولایت‌عهدی را به اجبار به امام تحمیل کرد، هرچند امام با آن علم الهی و حجت خدایی کاملاً این توطئه‌ها را خنثی می‌کردند طوری که این خلیفه به ظاهر زیرک عباسی هم مثل گذشتگان مجبور شد تاکتیک و راهبرد خلفای قبل از خود را به کار برد که همان قتل امام(ع) بود.

وی ادامه داد: امام (ع) از زمان حرکت از مدینه به مرو از هر شرائطی برای تبیین نقش امامت و بی اثر کردن موج تبلیغاتی دشمن وهمچنین اغراض سیاسی آنها استفاده می‌کردند.

علیی ابراز داشت: یکی از موقعیت‌هایی که امام (ع) بهترین تاکتیک را در مقابل مشروع نشان دادن خلافت مامون انجام دادند منزل نیشابور بود، نیشابور در آن زمان شهر بزرگی بود و جمعیت فراوانی داشت و جامعه محدثین قابل توجه بود که امام(ع) درخواست 20 الی 25 هزار نویسنده حدیث کردند، و با توجه به شرائط  نابسامان آن روزکه مردم انتظار داشتند یک حدیث اجتماعی یا سیاسی یا اقتصادی بیان فرماید آنهم با سلسله خود که همگی را به امامان و اجداد خود نسبت دادند و معروف به حدیث سلسله الذهب شد بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه نکاتی در این مورد قابل توجه است، گفت: با ذکر سلسله حدیث سلسله امامت و صحبت‌های الهی را برای مردم بازگو کردند وعدم مشروعیت همه خلافای بنی امیه و بنی عباس را یادآور شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: امام رضا(ع) برخلاف برخی نظریه‌پردازهای جامعه که علت نابسامانی و مشکلات را در وقایع اجتماعی می‌دانند، ایشان در عدم شناخت توحید معرفی کردند چراکه اگر در جامعه‌ای توحید به معنای واقعی کلمه شناخته شود مطلقا معاد و سایر اصول دین ناشناخته خواهند ماند وعلت همه گرفتاری‌ها همین عدم علم به توحید واقعی است.

وی تصریح کرد: بعد از فرمایش صدر حدیث بعد از حرکت، توحید را مشروط ولایت کردند یعنی ولایت را به مبدا اعلی (توحید) پیوند زدند و با این پیوند کانال ورودی توحید را امامت معرفی کردند و این یک اصل کلی بود و اگر برای معرفی توحید به غیر از ورودی امامت به مسئله دیگری استناد شود، انحراف است.

علیی عنوان کرد: منظور امام(ع) از(انا من شروطها) من شخصی نبود؛ یعنی امامت و این نوع بیان که ابلاغ است خواست مردم را به اینکه امر امام واجب الأطاعه است سوق دهد و سایر حاکمیت‌ها و سردمداران حکومت‌ها محکوم به بطلان هستند.

انتهای پیام/

 


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید