خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

یکهزار و 50 واحد تولیدی در کشور از حالت رکود خارج می‌شوند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون یکهزار و ۵۰ واحد در کشور داریم که قرار است از حالت رکود به چرخه تولید باز گردند.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۸۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین زاده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب در جمع صنعتگران و مدیران واحد‌های تولیدی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت اول این سازمان است؛ گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰ واحد در کشور داریم که قرار است از حالت رکود به چرخه تولید باز گردند که سهم استان آذربایجان شرقی از این میزان ۱۰۵ واحد است.

وی افزود: امسال تکمیل زنجیره فولاد و صنایع فولاد اولویت اصلی استان است که به آن نگاه ویژه داریم.

امین زاده با اشاره به الزام بودن صادرات در کشور اظهار امیدواری کرد با افزایش صادرات مشکل ارز را جبران کنیم.

امین زاده با تأکید بر اینکه توسعه معادن نیز جزو اولویت این سازمان است؛ افزود: معادنی که کمترین آسیب پذیری را دارند، قصد داریم با شناسایی معادن نیمه فعال آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی  با بیان اینکه اجازه گرانفروشی را در استان در هیچ حوزه‌های نخواهیم داد؛گفت: در روز‌های ابتدای انتشار ویروس کرونا تنها یک واحد تولید ماسک با ظرفیت پنج هزار عدد را در استان داشتیم و هم اکنون ۲۸ واحد تولید ماسک با ظرفیت ۵۰۰ هزار عدد در سطح استان داریم که علاوه بر تامین نیاز استان نیاز سایر استان‌های دیگر نیز تامین می‌شود.

امین زاده در ادامه از انجام و امضای تفاهم نامه با مجموعه بسیج برای تامین بازرسان افتخاری در سطح استان خبرداد و گفت: در صورت نیاز در این حوزه می‌توانیم از ظرفیت بسیج نیز استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها