خبرهای داغ:

اجازه نمی‌دهیم موقوفات بسطام تصرف و تخریب شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام با تأکید بر اینکه حراست از موقوفات خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم که موقوفات تصرف و تخریب شود، از اخذ سند ۳۳۴ رقبه در بخش بسطام خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۹۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
اجازه نمی‌دهیم موقوفات بسطام تصرف و تخریب شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی اظهار کرد: کمتر از یک درصد از موقوفات ما قرآنی است که باید در این حوزه هم وقف جدید صورت گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام به ۱۱ پرونده حقوقی این اداره در دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: از این پرونده‌ها، پنج مورد رأی صادره به نفع موقوفه است و دو مورد اجرای حکم شده و سه مورد هم تا آخر تیرماه اجرا می‌شود و ۶ مورد در دستگاه قضایی در حال پیگیری برای احقاق حق موقوفه است.
بخشی با تأکید بر اینکه حراست از موقوفات خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم که موقوفات تصرف و تخریب شود، از دارا بودن سند ۳۳۴ رقبه در بخش بسطام خبر داد.
وی اظهار کرد: ۵۲۰ رقبه فاقد سند مالکیت است که در راستای جلوگیری از تعرض افراد به دنبال اخذ سند موقوفات هستیم و حجم زیادی از این کار با استفاده از برون‌سپاری در حال انجام است و امسال ۳۵ درخواست ثبت سند به اداره ثبت داده شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این اداره اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸، ۸۵۰ متر زائرسرای موقوفه امامزاده محمد بسطام بهسازی شده است.
بخشی یادآور شد: همچنین ۴۰۰ مترمربع از امامزاده ابراهیم روستای قهج مرمت شده و مرمت ۴۰۰ متر نمای داخل امامزاده ابراهیم شهر مجن با اعتبار دو میلیارد ریال با کمک خیران در حال انجام است.
وی بیان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان برای مقابله با کرونا توسط امامزاده ابراهیم مجن در این شهر کمک شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام ادامه داد: بهسازی مسجد امامزاده محمد در بخش اصلاح سقف با کمک اعتباری ۳۰ میلیون تومانی در حال انجام است.
بخشی گفت: در یک سال گذشته در یک هزار مترمربع از موقوفاتی که نیاز به مرمت داشتند، از محل کمک خیران و درآمد خود موقوفات هزینه شده است.
وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری اداره اوقاف و واگذاری زائرسرا‌ها به بخش خصوصی در راستای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد بقاع متبرکه اظهار کرد: زائرسرای امامزاده محمد سراوین قطری نخستین زائرسرای استان سمنان است که به بخش خصوصی واگذار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام با تأکید بر آمادگی این اداره در زمینه واگذاری زمین‌های وقفی برای اجرای نیات اوقاف و اشتغال‌زایی و درآمدزایی گفت: قرارداد توربین‌های بادی ۲۰ کیلووات در سراوین قطری منعقدشده و موقوفه ۸۰ واحدی در بسطام با تغییر سازه و کاربری در حال واگذاری به بخش خصوصی است.
بخشی با اشاره به سامانه جامع اوقاف و امور خیریه که متصل به بانک ملی است و به‌محض ثبت در سامانه حساب بانکی ایجاد می‌شود، بیان کرد: سامانه جامع مشخص است و تمام درآمد به موقوفات برمی‌گردد و ریالی از این پول به موقوفات دیگر واگذار نمی‌شود و جایی جز موقوفه هزینه نمی‌شود.
وی ادامه داد: درآمد آستان مطهر امامزاده‌ها در همان مکان هزینه می‌شود و مدیریت مالی بقاع متبرکه بر عهده هیأت امناست.
وی به رشد ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: درمجموع درآمد موقوفات با به‌روزرسانی اجاره‌بها و یا قرارداد‌ها رشد داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها