امام جمعه اراک:

رزمایش کمک مومنانه برگرفته از مکتب و سیره اهل بیت(ع) است/ دستگاه های نطارتی اجازه هرج و مرج در قیمت ها را به سوء استفاده کنندگان ندهند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم نظارت بر قیمت ها توسط دستگاه های نظارتی یک ضرورت مهم است و دستگاه های نطارتی نباید بگذارند هرج و مرج در قیمت ها ایجاد شود و زمینه برای عده ای سوء استفاده کننده فراهم شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۹۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی(ع)گفت: امام رضا(ع) در سیره رفتاری خود همواره مردم را به خدمت گذاری و خوش اخلاقی نسبت به یکدیگر توصیه می کردند و این امروز برای ما مسئولین و همه مردم باید درس بزرگی باشد.

وی با اشاره به اینکه اخلاص برای انسان همه کمالات و ارزش ها را به ارمغان می آورد، افزود: اخلاص در عمل،نیت و گفتار یک ضرورتی است که باید همواره از خداوند متعال درخواست کنیم چراکه انسان مملو از ضعف ها و ناتوانایی ها است و تنها اخلاص است که می تواند برای او راهگشای باشد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: خوشبختانه در کشور به واسطه انقلاب اسلامی سفره اهل بیت(ع) پهن شده و در استان مرکزی هم با ایجاد حوزه های علمیه تخصصی این سفره به خوبی قابل نمایش است و امروز ما باید این هنر را داشته باشیم که از این سفره الهی و ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم برای شنیدن احادیث اهل بیت(ع) و بهره مندی از معارف اسلام باید سختی های زیادی می کشیدند،گفت: خوشبختانه امروز این سفره الهی و معارف ناب اسلام ناب محمدی(ص) در اختیار ماست و ما باید قدر این نعمت ارزشمند را به خوبی بدانیم و از آنها به درستی استفاده کنیم.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) تابلوی روشن اسلام ناب محمدی(ص) هستند،گفت: علم و معرفت موجود در خانواده اهل بیت(ع) با هیچ خانواده ای قابل مقایسه نیست و اسلام ناب محمدی(ص) درون خانواده اهل بیت(ع) است.

وی افزود: اهل بیت(ع) همه وجودشان وقف اسلام و راه خدا بود و به دنبال سهم خواهی نبودند و انقلاب اسلامی هم برگرفته از این مکتب نورانی است اما اسلام آمریکائی و صهیونیستی به دنبال منفعت ها و غارتگری های خودشان هستند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز ایران اسلامی افتخار می کند از پیروان واقعی اهل بیت(ع) است،گفت: ما امروز میراث داران مکتب اهل بیت(ع) هستیم و باید به خوبی از این میراث ارزشمند پاسداری و حفاطت کنیم.

وی بیان کرد: دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی که امانت بزرگ الهی و میراث اهل بیت(ع) است یک وظیفه دینی و شرعی است که همه باید به خوبی آن را انجام دهیم.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه برگرفته از مکتب و سیره اهل بیت(ع) است،گفت: در استان مرکزی مردم به طور قابل توجهی در این رزمایش خوش درخشیدند و نشان دادند از پیروان واقعی اهل بیت(ع) هستند.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع بیش از ۱۴۵ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه یک اقدام بسیار ارزشمند است و امروز باید همه کمک کنیم تا این اقدامات ادامه دار باشد و بتوانیم با اقدامات موثر سختی هایی که برای عده ای ایجاد شده کاهش دهیم و این یک عبادت بزرگ محسوب می شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه احسان کردن به یکدیگر باعث ایجاد تحول می شود،گفت: اگر می خواهیم تحول عظیم در جامعه به وجود آوریم باید نیکی کردن به یکدیگر را سرلوحه رفتارهای خود بگذاریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی از اجناس و کالاها بیان کرد: در شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم نظارت بر قیمت ها توسط دستگاه های نظارتی یک ضرورت مهم است و دستگاه های نطارتی نباید بگذارند هرج و مرج در قیمت ها ایجاد شود و زمینه برای عده ای سوء استفاده کننده فراهم شود.

دری نجف آبادی افزود: دستگاه های نظارتی نقش خود را در تنظیم بازار و قیمت ها و از همه مهمتر برخورد با سوء استفاده کنندگان به خوبی ایفا کنند چراکه هرج و مرج در قیمت ها ظلم آشکار به ملت ایران است و نباید بگذاریم این ظلم انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت نابه سامان مسکن گفت: رساندن هزینه های جانبی به حداقل رساندن و حتی صفر کردن باید اولویت مهم بنیاد مسکن انقلاب باشد چراکه بسیاری از مردم از نظر مسکن در وضعیت مناسبی نیستند.

امام جمعه اراک در این خصوص تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و خدمت رسانی باید بیشتر به فکر مردم باشند و خدمت گذاری صادقانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس و دولت علاوه بر اینها باید برای مسکن مردم برنامه جدی و عملیاتی داشته باشد باید بر نظارت بر قیمت ها و تنظیم بازار نقش خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار