امام جمعه فارسان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی را مقاومت، کار جهادی و اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۴۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین  جلسه شورای فرهنگ عمومی فارسان به میزبانی سپاه ناحیه این شهرستان پیرامون موضوعات حقوق بشر آمریکایی، عفاف و حجاب، کنترل بازار و مقابله با کرونا برگزارشد.

در این جلسه که با حضور تمامی روسای ادارات برگزار گردید مباحثی از جمله عفاف و حجاب، کنترل و تنظیم بازار، حقوق بشر آمریکایی و نهایتا راهکارهای مقابله با کرونا مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 در ابتدای جلسه حجت الاسلام محسن ملک پور، امام جمعه فارسان گفت:  کسانی که مدعی حقوق بشر در دنیا هستند در هر28 دقیقه یک امریکایی سیاه پوست را می‏کشند و بعد با ابزار های رسانه ای خود جوری این جنایات را تزئین می کنند که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است. این است حقوق بشر آمریکایی ها.

وی افزود: در جای جای دنیا آثار جنایات امریکا هست. نه تنها جمهوری اسلامی بلکه اکثر کشور های دنیا از جنایات امریکا بی نصیب نمانده اند و مسئولان کشوری و لشکری باید این موضوع را درک کنند که راه نجات کشور مذاکره نیست، بلکه مقاومت و اقتصاد مقاومتی در کنار کار جهادی است .

امام جمعه فارسان تصریح کرد: نباید عده ای تلاش کنند تا دوباره مذاکرات از سر گرفته شود، چرا که همانگونه که این مذاکرات از قبل برای ما سودی نداشته درآینده نیز نخواهد داشت و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند مذاکره با امریکا سم و مذاکره با دولت کنونی امریکا سم مضاعف است.

در ادامه این جلسه مسئله حجاب و عفاف مطرح شد و حجت الاسلام ملک پور گفت: حجاب امری سلیقه ای و شخصی نیست، بلکه دستور خداست و اینکه حجاب مختص بانوان و زنان نیست بلکه هم زن باید حجاب داشته باشد هم مرد. هرگز حجاب کسی را منزوی نمی کند و هیچ منافاتی هم با آزادی های اجتماعی ندارد .

وی گفت: اگر کسی بیمار باشد و ماسک نزند به او نمی گویند که خب چون تو خودت انتخاب کرده ای که ماسک نزنی ماهم احترام می گذاریم به نظرت، بلکه مردم او را وادار می کنند تا ماسک بزند و سایرین را مریض نکند . بحث حجاب هم به همین شکل است و نباید بگذاریم تا بیماری نقض قوانین الهی در جامعه همه گیری پیدا کرده و همگانی شود.

امام جمعه فارسان، افزود: در امر حجاب خود خانواده ها بیشتر از هر کسی می توانند مشکل حجاب را حل کنند و این مطالب را باید در جامعه و در خانواده جا انداخت. به علاوه اینکه مدیران در آموزش و پرورش نیز باید به بحث حجاب و عفاف اهمیت دهند و پیگیر باشند.

در ادامه آقای طاهری فرماندار شهرستان فارسان با تأکید بر کمک رسانی به کادر درمانی و شبکه بهداشت شهرستان از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دستگاه های اجرایی و آحاد مردم، گفت: امروزه شهرستان فارسان بیشترین آسیب را از برگزاری مراسمات می بیند و برگزاری مراسمهای ختم و عروسی به معضل بزرگی تبدیل شده که باعث شده اند تا ویروس کرونا به صورت جهشی شیوع پیدا کند .

وی افزود: باید  کاری کنیم که به کاهش اجتماعات و تغییر سبک زندگی و پذیرفتن شرایط جدید زندگی در شرایط کرونا با فرهنگ سازی در جامعه تا پایان شکست کرونا کمک کند.

در ادامه جلسه رییس بیمارستان سید الشهدا علیه السلام فارسان گزارشی را ارائه دادند و اعضا محترم جلسه نظرات خود را مطرح کردند و راهکارهایی برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زندگی در شرایط کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظرات