خبرهای داغ:
ساجدی گفت:حوادث اخیر در آمریکا نشان داد که آمریکایی‌ها به هیچ یک از اصول و مبانی اخلاقی و حتی انسانی و حقوق بشری پایبند نیستند.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۷۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶


مهدی ساجدی معاون سیاسی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «بسیج» در قم گفت:حوادث اخیر در آمریکا نشان داد که آمریکایی‌ها به هیچ یک از اصول و مبانی اخلاقی و حتی انسانی و حقوق بشری پایبند نیستند لذا هفته حقوق بشر آمریکایی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی چهره‌ی بزک کرده آمریکا‌ی جهان خوار است.

وی ادامه داد:امروزه حقوق‌بشر برخلاف مفهوم و کاربرد واقعی و درست آن، مهم‌ترین دست آویزی است که قدرت‎های سلطه گر و در راس آن آمریکای مستکبر از آن برای تحت فشار قرار دادن کشور‌های دیگر استفاده می‎کنند تا به اهداف سلطه‎گرانه خود برسند. در این راستا، آمریکا که خود را قدرت اول جهان و داعیه دار همیشگی حقوق‌بشر معرفی می‌کند با ایجاد و حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی - که یکی از سیاست‌های غیر انسانی ایالت متحده آمریکا می‌باشد- جنایات متعددی در بیش از ۱۰۰ کشور دیگر جهان در قالب تهاجمات نظامی، کودتا، ترور سیاست‌مداران یا حتی کشتار و کنترل جمعیت در کشور‌های آفریقایی را مرتکب شده است.
 
ساجدی افزود:در چند دهه اخیر، دخالت‎های ایالات متحده باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بی‎گناه و مظلوم کشور‌های جهان سومی شده و در این میان، ایران نیز از جمله کشور‌هایی بوده که بیشترین آسیب را از جانب آمریکا متحمل شده است.

معاون سیاسی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد:از جمله جنایات آمریکا علیه ایران، سوء‎قصد نافرجام به جان رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‎ای «مدظله العالی» در تاریخ ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، بمب‌گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‎الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو یار صدیق انقلاب اسلامی در تاریخ هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، ترور و به شهادت رساندن شهید محمد کچوئی، رئیس زندان اوین در تاریخ هشتم تیرماه سال ۱۳۶۰، ترور و به شهادت رساندن آیت‎الله صدوقی (ره) نماینده امام (ره) و امام جمعه یزد در تاریخ یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۰، شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن در تاریخ دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ و صد‌ها مورد اقدامات دیگر ضد انسانی و ضد بشری بوده است. به همین دلیل در سال ۹۵ با تأسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، از ششم تا دوازدهم تیر ماه، هفته حقوق‌بشر آمریکایی با موضوع بازخوانی حقوق‌بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

وی بخشی از سیاست‌های غیر اخلاقی و غیر انسانی آمریکا در مواجهه با ملت‌های ستم دیده دنیا را به شرح زیر بر شمرد:

۱- حمایت از گروه‎های تروریستی (القاعده، داعش و صهیونیسم و.)
ایجاد و حمایت آشکار و پنهان از تروریسم به ‎ویژه در منطقه غرب آسیا و کشور‌های اسلامی، یکی از مهم‎ترین مصادیق نقض حقوق‌بشر می‌باشد؛ نقش آمریکا در ایجاد و تقویت گروه‎های تروریستی القاعده، داعش و حمایت از ترویسم دولتی (دولت جعلی صهیونیستی) از مصادیق بارز حقوق بشر آمریکایی است.

۲- جنایات گروه تروریستی منافقین
حمایت‎های مخفی و آشکار آمریکایی‌ها از سازمان منافقین که جنایت‌های متععدی را مرتکب شده اند، نشان دهنده تناقض آشکار آمریکا در نحوۀ مواجهه با تروریسم می‌باشد. آمار بیش از ۱۷۰۰۰ نفری قربانیان ترور توسط سازمان منافقین یکی ازسفاک‌ترین سازمان‌های تروریستی است که در بین آمار ترور‌های آن، شمار زیادی از کودکان و زنان دیده می‌شوند:
انفجار بمب کارگذاشته شده روی تریبون سخنرانی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مسجد ابوذر تهران، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، و به شهددت رساندن جمعی از بلندپایه‏ترین و دلسوزترین مسئولان نظام از جمله آیت‏اللّه‏ بهشتی، رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود سی نماینده مجلس ،انفجار دفتر شورای امنیت ملی و شهادت محمدعلی رجایی و دکتر باهنر (رئیس‎جمهور و نخست‎وزیر وقت)، تنها برگی از اقدامات منفور آمریکا در حق ملت مظلوم ایران اسلامی می‌باشد.

۳- سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران
جنایت بزرگ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ یکی دیگر از سرفصل‌های اقدامات تروریستی در تاریخ حقوق‌بشر آمریکایی است که پرده از چهره واقعی حاکمان سفاک کاخ سفید و سیاست‎های ضدبشری امریکای جهان خوار برداشت. ناو هواپیمابر وینسنس هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آب‎های خلیج‎فارس مورد هدف قرار داد و ۲۹۰ انسان بی‎گناه را مظلومانه به شهادت رساندند.

۴- ترور سردار پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی
سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم؛ مدافع واقعی حقوق‌بشر انسانی و همرزمان شهیدش در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با انجام یک عملیات مسلحانه تروریستی توسط آمریکایی ه. در نزدیکی فرودگاه بین‎المللی شهر بغداد، به شهادت رسید این اقدام جنایتکارانه مصداق بارز تروریسم دولتی است. شهدای حادثه تروریستی بغداد، قهرمانان مبارزه با تروریسم وحشیانه جریانات تکفیری بودند که در عراق و سوریه جنایات فراوانی را مرتکب شده بودند به همین مناسبت پنجاه و سه نکته در باره حقوق بشر مورد ادعای غرب و حامیان وی که توسط رهبر معظم انقلاب به مناسبت‌های مختلف عنوان شده است بهمراه آدرس و زمان آن برای استفاده علاقه‌مندان ارائه شده است.

ساجدی در ادامه برای تبیین حقوق بشر آمریکایی به نکات مهم درباره حقوق بشر مورد ادعای غرب در کلام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اشاره نمود:

۱. شوخی زشتی است که بانی بیشترین ترور‌ها و به راه اندازنده‌ی بیشترین کودتا‌ها و تولیدکننده‌ی مهلک‌ترین سلاح‌ها و پشتیبانی کننده‌ی خطرناک‌ترین تروریستها، مدّعی رهبری مبارزه‌ی بحقِّ جهانی با تروریسم باشد
پیام به کنگره‌ی عظیم حج، ۳۰/۱۱/۱۳۸۰،

۲. امریکا در همه جنایاتی که امروز در فلسطین اتّفاق می‌افتد، شریک جرم است
در خطبه‌های نمازجمعه، ۱۶/۱/۱۳۸۱،

۳. الان بیشترین کشته‌های لبنان - آن طور که به ما خبر داده‌اند - کودکان هستند؛ صهیونیست‌های بچه‌کُش! ببینید فاجعه، چقدر آشکار و بیّن است! چقدر گناه، بزرگ است! چقدر حقیقت روشن است!
در دیدار پرسنل و فرماندهان ارتش، ۲۸/۱/۱۳۷۵،

۴. امروز در دنیا کسی نیست که باور کند آمریکا دنبال حقوق بشر است، دنبال حقوق ملت‌ها است؛ یا رژیم صهیونیستیِ نسل‌کش و کودک‌کش دنبال اجرای دموکراسی در کشور‌های دنیاست.
در دیدار کارگزاران نظام، ۳/۵/۱۳۹۱،

۵. پرونده‌ی آمریکا، پرونده‌ی رژیم صهیونیستی، پرونده‌ی همین چند قدرت که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند، از لحاظ مسئله‌ی حقوق بشر و طرفداری از حقوق ملت‌ها و حقوق انسانها، پرونده‌ی بسیار سیاهی است. شصت سال نسل‌کشی در فلسطین، نقض حقوق بشر نیست؟
در دیدار کارگزاران نظام، ۳/۵/۱۳۹۱،

۶. بار‌ها دیده شده است، امروز هم مکرراً دیده می‌شود، که قدرت‌های مستکبر عالم، آن وقتی که پای مسلمان‌ها در میان است، چشم بر روی هر جنایتی که علیه مسلمان‌ها انجام شود، می‌بندند.
در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد امیرالمؤمنین (ع)، ۱۷/۵/۱۳۸۵،

۷. تا آن جایی که بنده اطلاع دارم، هیچ دولتی را نمی‌شناسم که به قدر دولت امریکا ناقض حقوق بشر باشد.
در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی، ۱/۱/۱۳۸۴،

۸. نقض حقوق بشر در امریکا و به وسیله‌ی امریکایی‌ها در دنیا از همه‌ی کشور‌ها بیشتر است؛ اما مردم دنیا و همچنین ملت ایران و دولت ایران و نظام اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم میکنند!
در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی، ۱/۱/۱۳۸۴،

۹. دولت‌های امریکایی دستشان تا مرفق در خون فلسطینی‌ها فرورفته. اگر بنا باشد دادگاهی درباره‌ی فلسطینی‌ها حکم بکند، متهم آن دادگاه فقط شارون و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه متهم آن‌ها امریکا و همین بوش و دارودسته‌ی بوش و حکومت‌های امریکا هم هستند؛ این‌ها هم در همان ردیف اول اتهامند.
در خطبه‌ها نمازجمعه، ۱۵/۸/۱۳۸۳،

۱۰. آمریکا صریحاً خود را در تجاوز به کشور‌ها و ملت‌ها ذیحق می‌شمارد.
پیام به کنگره‌ی عظیم حج، ۸/۱۱/۱۳۸۲،

۱۱. در تاریخ، قضایایی مثل قضایای حمله مغول و هلاکوخان، تعجّب انسان را برمی انگیزد که «آیا ممکن است جماعتی این‌قدر قساوت به خرج داده باشند؟!»، اما این حوادثِ تاریخی، امروز در مقابل چشم بشر اتّفاق می‌افتد.
در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی، ۲۱/۴/۱۳۷۴،

۱۲. جلودار این تهاجم همه جانبه به اسلام، شیطان بزرگ یعنی دولت ایالات متحده‌ی امریکا است.
پیام به کنگره عظیم حج، ۲۵/۲/۱۳۷۳،
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات