کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بسیج:

افول آمریکا واقعیتی غیر قابل انکار است

کارشناس مسایل سیاسی گفت: افول آمریکا واقعیتی است که دنیا در حال پذیرش آن است و گریزی از آن نیست.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۸۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ سجاد شرهانی در گفتگو با خبرنگار بسیج، به  کشته شدن یک سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا به طرز فجیع اشاره کرد و گفت: چندی پیش تصویری منتشر شد، که پلیس آمریکا به مدت حدود 8 دقیقه زانوی خود را بر گلوی یک فرد سیاه پوست می فشرد و او هم دائم فریاد میزد نمی توانم نفس بکشم.

وی افزود: این تصویر و جنایت ضدبشری تبدیل به خبر اول رسانه ها شد. البته آنچه که مسلم است این رفتار پلیس آمریکا پدیده ای جدید در آمریکا نیست و در طول سالهای گذشته بارها پلیس آمریکا اقدام به قتل افراد سیاه پوست بی گناه کرده است و شورش هایی علیه نژاد پوستی در طول60 سال گذشته بارها در این کشور رخ داده است.

کارشناس مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: جمعی از کارشناسان بین المللی این اعتراضات را نشانه ای از گسست قومیتی و طبقاتی در جامعه آمریکا می دانند و گروهی دیگر آن را یکی از علامت های تشدید افول آمریکا می شمارند.

شهرانی پیرامون این موضوع گفت: افول آمریکا واقعیتی غیر قابل انکار است، که بنظر می رسد آمریکا گریزی از آن ندارد. نکته مهم در این میان آن است که با توجه به شرایط درحال گذار جهانی تحولات در نظام بین الملل متاثر ازاین گذر خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: در داخل هیأت حاکمه آمریکا دو دیدگاه رقیب دراین زمینه وجود دارد، ناسیونالیست هایی مانند ترامپ قمار باز معتقد به کوتاه کردن دست آمریکا از بسیاری نقاط جهان و تمرکز بر مسائل داخلی آمریکا هستند. بدون شک دراین میان کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران با درک این شرایط و با بهره برداری از ظرفیت های خود باید تلاش کند تا حداقل در سطح منطقه به تثبیت موقعیت خود بپردازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار