راه اندازی ۲ واحد تولید ماسک در استان طی روزهای آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از راه اندازی ۲ واحد تولید ماسک در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۵۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به نیاز استان به ماسک و مواد بهداشتی گفت: نیاز استان به ماسک روزانه  ۲۵۰ هزار عدد ماسک است که باید برای تولید و توزیع آن برنامه داشته باشیم.

وی افزود: ظرفیت تولید فعلی ماسک در استان مرکزی ۱۴۰ هزار عدد است و با توجه به اینکه امروز  ۱۰۰ هزار ماسک تولید و در بین داروخانه ها توزیع می شود باید این فاصله زیاد را تأمین کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به راه اندازی واحدهای تولید ماسک در روزهای آینده بیان کرد:  یک واحد نیمه صنعتی تولید ماسک در اراک و یک واحد در شازند با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک به بهره‌برداری خواهد رسید

وی در این خصوص ادامه داد: خوشبختانه تا امروز مشکلی در خصوص عرضه ماسک در استان نداریم و تنها در زرندیه مواردی وجود دارد که باید از طریق دیگر شهرستان‌ها تامین شود.

فرخی با اشاره به اجباری شدن ماسک و ضرورت تأمین نیاز مردم عنوان کرد: قطعا با اجبار در نظر گرفته شدن و در استفاده از ماسک و ترغیب مردم، میزان مصرف ماسک افزایش خواهد یافت که باید نیاز مردم به خوبی تأمین شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان منعی برای صدور مجوز تولید ماسک نداشته باشند،گفت: کارگاه ها می توانند با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی اقدام به صورت مجوز کنند و ما هم در امر قیمت گذاری ماسک طی چند روز آینده بازنگری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به مشکلات موجود در امر تامین مواد اولیه تولید، افزود:: در موضوع تامین پارچه مشکلاتی وجود داشت که اگر ادامه داشته باشند برای رفع آنها به مسئله ورود خواهیم کرد و امیدواریم با فراهم شدن ظرفیت های جدید برای تولید مشکلی وجود نداشته باشد.

فرخی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مواد ضدعفونی و الکل به میزان کافی در داروخانه ها توزیع می‌شود و تا این لحظه به غیر از شهرستان خمین در موضوع کمبود الکل گزارشی از شهرستان‌های دیگر دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات