استاندار مرکزی گفت: نیاز است تا  توزیع روزانه ۱۵۰ هزار ماسک در دستور کار متولیان قرار گیرد و مردم نباید برای تامین ماسک مشکلی نداشته باشند.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۵۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه شرایط شیوع و بستری در طی این دو هفته نشان از این دارد که وضعیت استان در شرایط خوبی نیست،گفت: این شرایط و آمار نشان از این دارد موج دوم کرونا روند افزایشی دارد و به‌همین دلیل برای کند کردن آهنگ انتشار ویروس و کمک به مهار بیماری حضور در آرامستان‌ شهرستان‌ها و مرکز استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود: برگزاری  مراسم ترحیم اموات در مساجد و رسم انتقال فرد فوت شده به در منزل قبل از به خاک سپردن ممنوع است و با خاطیان برخورد می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه هر اجتماع انسانی به‌ویژه در محیط‌های سربسته می‌تواند کانون شیوع ویروس کرونا باشد،گفت: در همین راستا برگزاری مراسم خانوادگی و عروسی در شهرها و در روستاهای استان منوط به اطلاع قبلی و اخذ مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی است و تنها با شمار محدود و طبق ضوابط خاص موافقت خواهد شد

وی ادامه داد:در صورت انجام مراسم زیرزمینی و فاقد مجوز برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان با برگزارکننده برخورد می‌شود.

 استاندار مرکزی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در مساجد همچنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پابرجا است،افزود:اگر روند بیماری همچنان صعودی باشد ممکن است در نشست بعدی ستاد پدافند زیستی در خصوص نماز جماعت و جمعه محدودیت‌هایی اعمال شود.

وی استفاده از ماسک در بانک ها، ادارات، بازارها،و فروشگاه ها و همه اماکن عمومی را از فردا (۱۵ تیرماه) اجباری خواند و گفت: در این راستا ضوابطی پیش بینی شده که با افراد سهل‌انگار برخورد قاطع شود.

آقازاده با اشاره به اینکه بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کشور در خصوص شیوع کرونا مطلوب نیست،گفت: متأسفانه شمار افراد بستری  در مراکز درمانی استان نیز در بازه زمانی محدودی ۲ برابر شده و همه باید رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

وی افزود: اگر همراهی مردم به صورت هدفمند و مسئولانه محقق نشود ممکن است ظرف  ۲ تا سه هفته آینده  این استان با بحران جدی کرونا مواجه شود و در شهریورماه پیک جدیدی از بیماری رقم بخورد که امکانات درمانی و تاب‌آوری نیروهای درمانی و شهرداری‌ها جوابگو آن نباشد.

 استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ۵۰ نشست در ۱۲۰ روز اخیر در موضوع مقابله با ویروس کرونا در استان برگزار شده،گفت: ۷۳۵ مصوبه به انجام رسیده و استان مرکزی در مبحث کرونا همواره یک قدم از مصوبه ستاد ملی کرونا جلوتر بوده که نمونه آن اجبار ماسک در نشست قبلی پدافند زیستی استان مرکزی بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون یک سوم جمعیت این استان  از ماسک استفاده می‌کنند،گفت: بنا به تایید حوزه سلامت ماسک اثرگذاری بالا در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد و با اجباری شدن استفاده از ماسک در استان قطعا می تواند در روند شیوع تاثیرگذار باشد.

آقازاده در این خصوص گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و افزایش سفرها در تعطیلات اخیر باعث شد تا شیوع کرونا در استان شدت بگیرد و امکان دارد ظرف سه هفته آتی وضعیت بیماری مشکل‌آفرین شود و هیچ کس نباید خود را مصون دانسته و همه رفتار مسئولانه در قبال کرونا را سرلوحه قرار دهند.

وی با بیان اینکه استان های مجاور مرکزی مانند لرستان، قم و همدان در مورد شیوع کرونا  وضعیت قرمز قرار دارند،گفت: کمترین سهل انگاری می‌تواند در زمان کوتاهی استان مرکزی را به سمت وضعیت دشوار و شکننده رهنمون کند.

 استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه دوایر دولتی باید از برگزاری هرگونه نشست و مراسم نظیر مسابقه،گردهمایی و راهپیمایی در فضای باز و بسته به مناسبت عید قربان و غدیر و یا هر مناسبت دیگری بپرهیزند،گفت: همه باید حفظ سلامت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بر تآمین ماسک مردم در طی روزهای آینده تأکید کرد و گفت: نیاز است تا  توزیع روزانه ۱۵۰ هزار ماسک در دستور کار متولیان قرار گیرد و مردم نباید برای تامین ماسک مشکلی نداشته باشند.

آقازاده افزود: مردم از ماسک‌های صنعتی استقبال بیشتری نسبت به ماسک های خانگی دارند بنابراین تلاش در اولویت برای تولید این لوازم با همکاری بسیج  استان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: داشتن گواهی بهداشتی در تولید ماسک ضروری است و هر محصول بدون مجوز بهداشتی قابل توزیع نیست و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات