برای اولین بار و با رویکرد قرآنی مرتبط با عفاف و حجاب برگزار شد
همزمان با دهه کرامت و شب میلاد ثامن الحجج؛ علی بن موسی الرضا به همت حوزه مقاومت خدیجه الکبری (س) و بسیج دانش آموزی میبد با حضور جمعی از دختران میبدی جشن میلاد روز دختر با نام صفورا برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ همزمان با دهه کرامت و شب میلاد ثامن الحجج؛ علی بن موسی الرضا با حضور جمعی از دختران میبدی جشن میلاد روز دختر با نام صفورا برگزار شد.
این جشن که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری حوزه مقاومت خدیجه الکبری (س) و بسیج دانش آموزی شهرستان میبد در سالن ۹ دی ناحیه مقاومت بسیج میبد برگزار شده بود با ایده گرفتن از حضرت صفورا، همسر حضرت موسی و دختر شعیب نبی، جشن متفاوتی را رقم زده بود.
جشن دخترانه" صفورا" که برای اولین بار با رویکرد قرآنی مرتبط با عفاف و حجاب اجرا شده بود با استقبال خوب و رضایتمندی بسیار مناسب حاضران رو به روشد.
طراحی صورت گرفته جهت افزایش نشاط اجتماعی بانوان خصوصا دختران دانش آموز شهرستان میبد نشان از عزم جدی بسیج جامعه زنان و بسیج دانش آموزی شهرستان در استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و هنری شهرستان دارد.
از موارد قابل ذکر جشن، توجه به بانوان برجسته میبدی مانند خانم "صدیقه حایری"- همسر پروفسور حسابی و دختر آیت الله حایری موسسه حوزه علمیه قم- و نیز بانوی شهیده شهرستان، خانم "صدیقه پهلوان شمسی" در قالب مسابقه‌ای جذاب بود که در نوع خود قابل توجه است.
هم چنین مولودی خوانی هدفمند این جشن که تلفیقی از محتوای عالمانه و نشاط هنرمندانه بود نشان از همدلی گروه برنامه ریز "صفورا" دارد.
اجرای مسابقاتی مانند نحوه بستن روسری نیز از نکات قابل ذکر مراسمی بود که جمع دختران میبدی را جمع کرده بود.
شعار کلیدی جشن برگرفته از آیه شریفه" تمشی علی الاستحیا" (راه رفتن با حیا و محجوبانه) سرلوحه بخش‌های مختلف برنامه و زینت بخش صحنه طلایی جشن صفورا بود.
زیبا آن که پشت تمام صندلی‌های سالن، یک جمله نصب شده بود که گویای حال و هوای "صفورا"ی امسال است: سکوی پرواز ... تا بی نهایت... با بالِ عفت"
ارسال نظرات