مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اعلام کرد: امسال با هدف برقراری عدالت ارتباطی در استان ۶۲ روستا و ۱۰۷ مدرسه جدید شهرستان گرمی به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

۶۲ روستا و ۱۰۷ مدرسه جدید گرمی به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، بهروز رزمی در دیدار با نماینده مردم شهرستان گرمی گفت: با ارتقا و احداث سایت‌های جدید اپراتور همراه اول، ۳۰ روستا و با احداث ۱۰ سایت جدید اپراتور ایرانسل با فناوری نسل سوم و چهارم ۳۲ روستای دیگر این شهرستان به شبکه ملی اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی افزود: در اجرای برنامه ششم توسعه در خصوص پروژه شبکه ملی اطلاعات، ۴۰ مدرسه شهری از طریق اینترنت پرسرعت ADSL و ۶۷ مدرسه روستایی از طریق اینترنت پرسرعت ADSL و Wifi به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

رزمی، افزایش سطح پوشش اینترنت پرسرعت و بهره‌برداری آزمایشی از برخی از طرح‌های آماده در شهرستان گرمی را از جمله اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: هم‌اکنون از محل اعتبارات طرح توسعه اینترنت بر بستر فیبر نوری، اجرای خط فیبر نوری روستایی به طول ۸۰ کیلومتری در شهرستان گرمی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات در توسعه همه جانبه شهرستان مرزی گرمی گفت: در سال ۱۳۹۴ تعداد ۴۵ سایت تلفن همراه در این شهرستان نصب و فعال بود که با پیگیری و تلاش انجام شده، هم‌اکنون تعداد ۸۲ سایت اپراتور تلفن همراه در این شهرستان فعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین با بیان اینکه ۳۱۵ روستای شهرستان گرمی دارای تلفن ثابت، ۲۰۵ روستا تحت پوشش تلفن همراه و ۱۰۵ روستا مجهز به اینترنت پرسرعت است، افزود: ۶ سایت روستایی تلفن همراه نیز به فناوری نسل سوم و چهارم ارتقا یافته است.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این دیدار گفت: پایش مستمر پایداری ارتباطات، باعث رضایتمندی مردم در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شده است.

ولی اسماعیلی، خواستار افزایش سهم شهرستان گرمی از دستگاه‌های خودپرداز روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و بر بهره‌مندی از ظرفیت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اشتغال جوانان شهرستان گرمی تاکید کرد.

در این دیدار مقرر شد که سایت‌های تازه ساخت شبکه‌های ارتباطی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در شهرستان گرمی مورد پایش کیفی قرار گیرد.

شهرستان گرمی مغان در ۱۱۰ کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظرات