مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دغدغه هنرمند متعهد بیان هویت ما از طریق ابزارهای هنری است گفت: در گام دوم انقلاب و با توجه به گسترش ابزارهای هنری باید بتوانیم به‌نحو احسن از این ابزارها بهره ببریم.
کد خبر: ۹۲۵۴۵۲۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرگرد پاسدار محمدمهدی نیازمند در مراسم پنجمین اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء(ص) رشت اظهار داشت: در گام دوم انقلاب و با توجه به گسترش ابزارهای هنری باید بتوانیم به‌نحو احسن از این ابزارها بهره ببریم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دغدغه هنرمند متعهد بیان هویت ما از طریق ابزارهای هنری است گفت: هنرمند متعهد باید به هویت خود توجه کند و آن را بشناسد زیرا این شناخت به متعالی و ارزشمند شدن محصولی که ارائه می‌دهد کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به بُعد الهی انسان به هنرمند در خلق آثار ارزشمند و ماندگار کمک می‌کند تصریح کرد: تفکرات مختلفی در آثار هنرمندان به‌وجود می‌آید و در این میان دو نگاه خود را نشان می‌دهد و هنری که بر پایه فطرت و اخلاقیات شکل می‌گیرد سال‌های سال ماندگار است.

نیازمند مسائلی که هنر را فاخر و متعالی می‌کند مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی هنر باید بتواند دغدغه‌های مردم را منعکس کند و با آن عجین شود و مردم بیشتر با آن ارتباط برقرار کنند و از آن بهره بگیرند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان اظهار داشت: گاهی یک شعر، موسیقی و مستند اثری در انتقال پیام دارد که سایر ابزارها ندارند لذا دانشجویان باید در ساخت آثار به این نکات توجه کنند تا آثار ماندگارتر و فاخرتری تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عرصه هنر توجه ویژه‌ای دارند افزود: ایشان هرساله مقید به برگزاری شب شعر هستند و در این جلسات نکات مهمی درباره توجه به مسائل داخلی و جهانی و مقاومت بیان می‌کنند و با مفاهیم زیبا در اشعار مختلف انس بگیرند.

نیازمند با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره هنری ققنوس عنوان کرد: در پیوندی نزدیک با دانشجویان، افراد علاقه‌مند و توانمند را شناسایی کرده و ساماندهی می‌کنیم تا به‌طور تخصصی به مسائل هنری بپردازند و به‌دنبال تشکیل هسته‌های هنری مسئله‌محور هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هنر ارزشمند جلوی ورود ابتذال به این فضا را می‌گیرد ابراز داشت: عده‌ای قصد به ابتذال کشاندن هنر را دارند اما جشنواره ققنوس سعی دارد که جلوی این روند را بگیرد و اجازه نمی‌دهد هنر مبتذل جولان دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات