خبرهای داغ:
اروپایی‌ها باید بدانند تصویب این قطعنامه عواقب نامطلوبی برای آنها خواهد داشت و این بار مجلس در مقابل اقدامات نامشروع چند کشور اروپایی که از ترامپ خط می‌گیرند،کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۹۲۵۴۵۲۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، زهره الهیان نماینده مردم تهران،صبح امروز یکشنبه در نطق میان دستور، در موضوع قطعنامه شورای حکام خطاب به وزارت خارجه ،گفت: اروپایی‌ها باید بدانند تصویب این قطعنامه عواقب نامطلوبی برای آنها خواهد داشت و این بار مجلس در مقابل اقدامات نامشروع چند کشور اروپایی که از ترامپ خط می‌گیرند،کوتاه نخواهد آمد. چنان که خواسته این کشورها برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران از طریق آژانس بر خلاف قوانین بین الملل است.

وی تاکید کرد: باید این پیام را به کشورهای اروپایی داد که این بار سرنخ کار فراتر از دولت و دستگاه دیپلماسی است و مجلس در مقابل زیاده‌خواهی‌های به ناحق اروپایی‌ها ایستاده و سیاست مجلس شورای اسلامی، مقاومت فعال در موضوع هسته‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم و یازدهم همچنین ادامه داد: این اقدام اروپایی‌ها در شورای حکام ،حقیقتا در جهت تکمیل اقدام مخرب ترامپ در برهم زدن برجام برخلاف معاهدات بین المللی است و در حال حاضر از برجام چیزی جز نامی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه دولت در مقابل قطعنامه باید به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی توجه داشته باشد،مطرح کرد: توجه به اقتصاد درون‌زا راه نجات اقتصاد است.به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همه راه ها در داخل کشور است. دولت در این شرایط باید اقتصاد ایران را از چنگال برجام برهاند که راه توقف آن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست صبر ،انتظار و انفعال که چندین سال اقتصاد کشور را در حال رکود نگه داشته ، باید هر چه سریعتر به سیاست فعال اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت داخلی تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها