خبرهای داغ:
امام جمعه میانه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون بین یک هزار و ۵۰۰ خانوار بی بضاعت و نیازمند این شهرستان بسته های معیشتی توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۵۴۵۴۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبداله محمدی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان ضمن قدردانی از زحمات مسئولان شهرستانی و شبکه بهداشت و درمان میانه، اظهار داشت: در بحث کرونا ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد به نیازمندان در قالب کارت هدیه اهدا شد و ۳۵۰ میلیون ریال دیگر نیز در روزهای آتی بین این خانوارها اهدا و توزیع می شود.

وی با گلایه از وضعیت عفاف و حجاب بانوان در میانه، با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و باید شئون اسلامی و حجاب را رعایت کنیم، انتشار عکس های خانوادگی در فضاهای مجازی را به دور از شئون خانوادگی و شرعی دانست.

فرماندار میانه نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت موجود شیوع کرونا در شهرستان، گفت: از امروز به مدت یک هفته شاهد اعمال جدی محدودیت ها خواهیم بود.

مشایخی با بیان اینکه وضعیت ۱۲ استان بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا قرمز اعلام شده و آذربایجان شرقی نیز جزو همین استانهاست، اضافه کرد: خروج مردم از عادی انگاری و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن، عدم برگزاری تجمعات، رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و محیطی می تواند به کنترل و مدیریت هر چه بیشتر شیوع ویروس کرونا کمک کند.

وی از جعلی بودن ملاک و تشخیص وضعیت شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در برخی منابع و سایت ها خبر داد و اظهار داشت: تنها ملاک اصلی و درست در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

مشایخی بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم و خروج از عادی انگاری تاکید کرد و افزود: باید با عمل به منویات رهبری با عمل به شعار من ماسک می زنم تمامی مردم از جمله کارکنان ادارات و مراجعه کنندگان را مجاب و موظف به زدن ماسک نماییم که این امر و اطلاع رسانی لازم بر عهده صدا و سیما و رسانه ها و سایتهای مختلف و اصحاب رسانه و الگودهی از سوی ما مسوولین و کارکنان ادارات است.

وی ضدعفونی سطوح داخلی ادارات و تعبیه حوضچه ضدعفونی برای کفش ها در ورودی اداره ها، کاهش مراجعات به برخی مجموعه های قوه قضاییه و برخی دستگاهها با مراجعات بالا، اعمال محدودیتها در دانشگاهها، مدارس، موسسات زیر مجموعه آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، آموزشگاههای فنی و حرفه ای، آموزشگاههای مختلف، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاهها و سالنهای زیبایی، قهوه خانه ها، چایخانه ها و کافه ها، باشگاههای ورزشی، شهر بازی ها و بوستانها، مساجد و نماز جمعه، آرامستانها و بسیاری از کسبه و صنوف مرتبط با مردم را مهم خواند و مهمترین ضرورت را تشدید کنترل بر اعمال محدودیت ها عنوان کرد.

 

ارسال نظرات