مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مهم‌ترین وظیفه منتظران ظهور، معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) است.
کد خبر: ۹۲۵۴۷۸۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

شناخت امام زمان(عج) مهم‌ترین وظیفه منتظران است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در نشست صمیمی با خادمین مسجد مقدس جمکران حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان ضمن تبدیل به قطب فرهنگی باید تبدیل به پایگاه مهدویت شوند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه منتظران ظهور، معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) است، بنابراین با شناخت کامل، ایشان را ناظر بر جامعه خود بدانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه پذیرش امامت و تبعیت از ولایت امام زمان (عج) امر خطیری است، اظهار کرد: در طول تاریخ بعد از رحلت رسول خدا (ص) با موانع و مشکلات زیادی رو به رو بودیم و سرنوشت جامعه اسلامی، تحلیل تاریخ زندگی ائمه معصومین و برخورد فاسدان حکومت اموی شاهد و گویای این امر مهم است.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به اینکه غیبت امام زمان (عج) بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) ضروری بود تا امام از گزند بد خواهان در امان باشد، تصریح کرد: بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) به مدت ۶۹ سال غیبت صغری بود که مردم با واسطه از امام هدایت می‌گرفتند و امروز ولایت فقیه به جای ولایت امام زمان (عج) در تداوم نیابت ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق دستور رسول خدا (ص) شناخت امام زمان (عج) وظیفه هر فردی است، یادآور شد: این‌طور همه امام عصر خود را شناخته و جایگاه ایشان در منظومه خلقت را پی خواهند برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند بهترین عمل امت من در زمان غیبت، انتظار فرج و ظهور امام عصر (عج) است، بیان کرد: کسی که خود را برای اجرای برنامه‌های امام زمان (عج) آماده می‌کند در حقیقت خود، خانواده و جامعه را برای پذیرش دولت جهانی و عدل گستر او مهیا کرده است.

وی اظهار کرد: مسئولین نظام اسلامی ما و حاکمان در این نظام در عمل باید به‌گونه‌ای باشند که الگو برای تمام جوامع حق طلب بشری قرار گرفته و رهبری و قیادت و سیادت راه ره‌جویان پیام الهی را عهده دار باشند و این مسئولیتی سنگین و خطیر است.

ارسال نظرات