همه بانک‌ها به‌طور واحد و مشخص باید از بخشنامه‌های بانک مرکزی در امر ارائه تسهیلات و دریافت سود و جرائم استفاده کنند
کد خبر: ۹۲۵۴۹۵۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹

لزوم محاسبه سود و جرائم بانک‌ها بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ناصر عتباتی صبح  امروز در نشست با مدیران عامل بانک‌های استان که به‌منظور کنترل و کاهش پرونده‌های بانکی در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: همه بانک‌ها به طور واحد و مشخص باید از بخشنامه‌های بانک مرکزی در امر ارائه تسهیلات و دریافت سود و جرائم استفاده  کنند.

وی افزود: مسلما مشاهده هرگونه تخلفی در این‌خصوص با برخوردهای قاطع قضایی همراه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلان قوه قضائیه و در راستای کاهش ورودی پرونده‌های حقوقی به محاکم، نشستی با مدیران عامل بانک‌های استان به‌منظور بررسی موضوع و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار شد.

وی با اشاره به گستردگی و حجم کار بانک‌ها گفت: در ارائه خدمات بانکی به مردم اولویت اصلی و مهم، حرکت بر مدار قانون و تلاش برای کاهش زمینه‌های بروز اختلافات به‌ویژه در امر ارائه و بازپرداخت تسهیلات بانکی باید باشد.

عتباتی عنوان کرد: لزوم ایجاد واحدهای مشاوره‌ای بانکی به‌منظور آگاه سازی مردم از قوانین و الزامات  بانکی، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، شفافیت در محاسبه نحوه سود و جرائم  و لزوم تکریم بیش از پیش مشتریان و فعالان اقتصادی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طباطبایی، دادستان مرکز استان هم در این نشست بر لزوم استعلام وضعیت مشتریان بانک‌ها قبل از ارائه تسهیلات به آنان به منظور احراز اهلیت و صلاحیت افراد و نیز لزوم نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه‌ها به‌منظور انجام احسن امورات و پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم تأکید نمود.

ارسال نظرات