سعید زعفری هشجین
امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده و نیازمند احیای دوباره است.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۶۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند احیای دوباره است

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پارس آباد عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده و نیازمند احیا دوباره است، احیا این فریضه الهی در اصلاح جامعه بسیار مهم و مؤثر است.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد ترویج امر به معروف و نهی از منکر را از نشانه‌های افراد با ایمان معرفی کرد و افزود: در حوزه عفاف و حجاب و اقامه نماز و تکریم ارباب رجوع و پوشش نیازمند عزم جدی در مسئله امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

عدالت حاجی پور فرماندار پارس آباد نیز در این جلسه بر برنامه‌ریزی و آموزش و فرهنگ سازی امر به معروف تاکید کرد و گفت: از ناحیه مقاومت سپاه به عنوان دبیر این ستاد می‌خواهیم تا وظایف و تکالیف دستگاه‌ها را بر حسب اولویت‌های آسیب‌های شهرستان مشخصاً اعلام نماید تا در جلسه آتی عملکردها بررسی گردد.

وی نقش حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را در فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر مهم تلقی کرد و افزود: امر به معروف هنر است و باید از روش‌های علمی برای اقنای افراد جامعه بهره برد.

سرهنگ حسن نوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس‌آباد و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان نیز در این جلسه حمایت از آمران به معروف را برای تشویق و ترویج این فرهنگ وظیفه دینی بسیار مهم دانست و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران و بسیج با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان آمران به معروف و نهی از منکر در بخش‌های شهر و پارک‌ها مستقر و در جهت تجلیل و تکریم از بانوان محجبه اقدام خواهند کرد.

امین رنجبر دادستان دادسرای عمومی و انقلاب پارس آباد از تصویب قانون محکم برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و گفت اگر امر به معروف در چارچوب قانون صورت پذیرد آمر به معروف تحت حمایت قانون قرار گرفته و برای عاملان منکر مشهود مجازات‌های سنگین بدون تخفیف پیش بینی شده است که در شعبه‌ای ویژه زیر نظر دادستانی با اولویت بررسی و اعمال خواهد شد.

ارسال نظرات