خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

ماموریت بسیج دانشجویی تربیت نیروی انقلابی است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه ماموریت نخست بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است، گفت: این ماموریت خیر جز از بستر شناسایی و عمل به تکلیف محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۳۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

ماموریت بسیج دانشجویی تربیت نیروی انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدجواد نیک‌روش در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان همدان اظهار داشت: بیش از 30 سال از سالروز تاسیس مجموعه بسیج دانشجویی به دستور امام خمینی (ره) می‌گذرد و مجموعه‌ای است که افق خود را حکومت بزرگ اسلامی قرار داده است.

وی افزود: تجلی نقش خطیری که امام خمینی (ره) برای بسیج دانشجویی ترسیم کردند در گام دوم انقلاب اسلامی از رهگذر تلاش برای حل مسائل انقلاب اسلامی می‌گذرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: ما مراحل سختی را در گام نخست از آغاز نهضت تا پیروزی نهضت و دوران دفاع مقدس و ... در کشور پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب همزمان شده با آشکار شدن افول پرشتاب آنهایی که داعیه پیش روی در مسیر بشر را دارند، ابراز داشت: مسیر آنها مسیر قهقرایی است نه مسیر صعودی و رسیدن بشر به اهدافی که برای او از خلقش پیش‌بینی شده است.

نیک‌روش با مقایسه مردم کشور آمریکا و سایر کشورها با کشور ایران در مواجهه با بیماری کرونا عنوان کرد: این پدیده مرهون همان دو گامی است که ما با تحلیل منویات امامین انقلاب اسلامی ناظر به ماموریت‌های بسیج دانشجویی به آن رسیدیم.

وی با بیان اینکه ماموریت نخست بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این ماموریت خیر جز از بستر شناسایی و عمل به تکلیف محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه ایفای نقش در عرصه‌های مختلف برای حل مسائل انقلاب ماموریت دوم سازمان بسیج دانشجویی است، گفت: در مواجهات جنگ سخت مانند حمله نظامی، جنگ نرم و حملات دشمن در نبرد اقتصادی و تبدیل این مسائل کلی به بخش‌هایی که قابل حل باشد توسط ظرفیت‌های پیشرو در نهاد علم مشخصاً دانشجویان اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه دانشجویان از نیرو و شور ویژه‌ای در پیشتازی در مسیر خدمت به انقلاب اسلامی برخوردار هستند، گفت: دال مرکزی آنچه که در سال‌های اخیر در مجموعه بسیج دانشجویی به عنوان طرح تحولی پیش‌بینی و اجرا شد و البته تا رسیدن به مطلوبی که طراحی شده فاصله داریم رویکرد مسئله محور و نقش‌آفرینی تخصصی بوده که در ماه‌های اخیر دو بار توسط مقام معظم رهبری مورد تایید و تمجید قرار گرفت.

* اساتید باید پشتیبان هسته‌های مسئله محور باشند

نیک‌روش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رویکرد مسئله محور که بسیج دانشجویی آغاز کرده دغدغه چند ساله بوده و باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: اساتید باید پشتیبان هسته‌های مسئله محور باشند و دانشجویان باید هسته‌ها را شکل دهند.

وی با بیان اینکه موضوع کرونا زمینه را برای رویکرد مسئله محور بیشتر فراهم کرده است، گفت: در مواجهه با این پدیده نیاز به یک طراحی و اقدامات دانش بنیان داریم و امروز مسیر انقلاب اسلامی می‌طلبد که در حوزه اقتصادی نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قوی شدن ابراز داشت: دانشگاه و دانشجویان و اساتید در این راستا نقش کلیدی دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد موضوع تولید بسیار ویژه است و در حوزه تولید مسئله کشاورزی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، عنوان داشت: اگر نظام مسائل داشته باشیم جای هر مسئله به خوبی پیدا می‌شود.

نیک‌روش با بیان اینکه پنج گام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را برای نقش‌آفرینی موثر و حل مسائل و اثبات بیش از پیش کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی احصاء کرده‌ا‌یم، اظهار کرد: مسئله‌شناسی درست گام نخست است.

وی با بیان اینکه کشف پاسخ و راه‌حل آن گام دوم است که به صورت نظری بوده و نباید در مرحله نظری بماند، گفت: علت اصلی عملی نشدن این مسئله آگاه نبودن مردم نسبت به اصل مسئله و راهکار دانش بنیان متکی به کار دقیق علمی متکی به نظر خبرگان و متخصصین در این حوزه است و باید مردم را همراه کنیم.

* گفتمان‌سازی گام سوم اهداف بسیج دانشجویی است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دانشجویان باید باب گفتگو را باز کنند، گفت: گفتمان‌سازی گام سوم اهداف بسیج دانشجویی است و باید افکار عمومی را همراه کرد.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی امور بین مردم و متولیان حاکمیتی نسبت دارد، گفت: مسئولین وظایفی دارند و باید مسئولین را همراه کرد.

نیک‌روش با بیان اینکه مطالبه‌گری از مسئولین گام بعدی است، تصریح کرد: مطالبه‌گری صرفا انتقاد نیست و باید با ارائه راهکار باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند وارد میدان شوند و از ظرفیت دانشجویان باید در قابلیت سازماندهی و مشارکت میدانی استفاده کرد، افزود: ما امیدواریم ناحیه دانشجویی استان همدان با همکاری و هم‌افزایی سایر اقشار، هسته سختی برای سازماندهی و پشتیبانی این حرکت باشد و با توجه به ظرفیت دانشی این استان نظام مسائل را احصا کند و به خوبی در هسته‌های مسئله محور تقسیم کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه حلاوت و شیرینی کارآمدی این حرکت و پیشرو انقلاب اسلامی به کام همه مردم چشیده می‌شود، گفت: این امر باید الگوی خوبی باشد برای سایر ملت‌هایی که مسیر انقلاب اسلامی را حق طلبانه رصد می‌کنند و دنبال تحقق در کشور خود هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار