معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت همکاری مردم، بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده تا قبل از فرارسیدن فصل سرما به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۵۵۳۴۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحمتی  در بازدید از روند بازسازی روستا‌های زلزله‌زده شهرستان سراب، گفت: روند بازسازی و احداث واحد‌های مسکونی در روستا‌های زلزله‌زده این شهرستان مطلوب بوده و هم اکنون از یک‌هزار واحد تخریب شده در این شهرستان، ۱۱۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ساخت واحد‌های مسکونی در این شهرستان، گفت: عملیات پی‌کنی ۹۵۰ واحد به پایان رسیده، ۸۱۰ واحد در مرحله فونداسیون و ۶۶۰ واحد در مرحله ساخت اسکلت هستند.

رحمتی با اشاره به اینکه از یک‌هزار واحد تخریب شده دامی در این شهرستان ساخت ۳۵۰ واحد تمام شده است، گفت: کار ساخت واحد‌های دامی، به دلیل پایین بودن مبلغ تسهیلات بانکی نیاز به مشارکت خود اهالی دارد و نظارت بر احداث این واحد‌ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی، بر ضرورت تامین سیمان ارزان قیمت، افزایش ماشین آلات بنیاد مسکن در مناطق روستایی و اصلاح وام‌های معیشتی برای رفع مشکلات حادثه دیدگان تاکید کرد و گفت: ارائه وام‌های کم بهره و بلاعوض به افراد حادثه دیده و جامانده از دریافت تسهیلات با مصوبه هیات دولت در روز‌های آینده فراهم می‌شود.

 باباپور؛  مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: تعداد واحد‌های آسیب دیده در سطح روستا‌های زلزله دیده سراب یک هزار واحد، در بخش کندوان میانه ۶۵۰ واحد و در بخش ترکمنچای این شهرستان حدود یک هزار و ۳۵۰ واحد است.

ارسال نظرات