خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر طرح ها و تامین مالی وزارت صمت اعلام کرد:
علیرضا هادی گفت: رئیس جمهور روز پنجشنبه 19 تیرماه و در هفته پنجم پویش ملی"تولید، تداوم امید" وزارت صنعت، معدن و تجارت چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان را با سرمایه گذاری بیش از 5880 میلیارد تومان، به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می نماید .
کد خبر: ۹۲۵۵۴۸۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا هادی با بیان این مطلب، افزود: در مجموع با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی که با سرمایه گذاری بیش از 5880 میلیارد تومان تکمیل شده اند، برای 1204 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح توسعه شرکت گسترش صنایع بافت بلوچ با ظرفیت تولید سالانه 4500 تن نخ پنبه ای، واحد آرمان نوین گستر کنارک با ظرفیت تولید سالانه 8000 تن انواع قوطی فلزی کنسرو و فاز اول بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهار با ظرفیت 180 هزار تن ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان سیستان و بلوچستان و طرح‌ های مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار تن آهن اسفنجی و 3 میلیون و 500 هزار تن گندله آهن در استان فارس و همچنین طرح شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید سالانه 95 هزار تن گلوکز، گلوتن و نشاسته در استان اصفهان، در این مراسم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفترطرح ها و تامین مالی وزارت صنعت معدن و تجارت و دبیر کمیته پویش ملی "تولید، تداوم امید" تصریح کرد: طرح توسعه شرکت گسترش بافت بلوچ واقع در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت تولید 4500 تن انواع نخ پنبه ای با سرمایه‌گذاری 2000 میلیارد ریال سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای 150 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

هادی اضافه کرد: بهره‌برداری از طرح فوق‌الذکر، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یادشده به‌میزان 2 درصد خواهد شد و همچنین صرفه جویی ارزی حدود 14 میلیون دلار را به همراه خواهد داشت.

وی یادآوری کرد: پس از اولین سفر هیات دولت در سال 1394 به این استان و در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار استارت بازسازی و نوسازی یکی از بزرگترین کارخانه های نساجی کشور زده شد و در حال حاضر فاز اول آماده افتتاح است.

مدیرکل دفترطرح ها و تامین مالی وزارت صنعت معدن و تجارت ادامه داد: طرح آهن اسفنجی مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد نیز با ظرفیت تولید 1میلیون و 800 هزار تن " آهن اسفنجی" و با سرمایه گذاری 26 هزار میلیارد ریال زمینه اشتغالزایی مستقیم 3۰۰ نفر را فراهم آورده و در شهرستان محروم کوار استان فارس توسط شرکت توسعه صنایع لاوان پارس (100% خصوصی) تکمیل و آماده بهره برداری شده است که بهره‌برداری از طرح فوق‌الذکر، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یادشده به‌میزان 5 درصد خواهد شد. همچنین تأمین ماده اولیه مورد‌نیاز .. و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد را به‌همراه خواهد داشت.

هادی همچنین تصریح کرد: طرح تولید گندله آهن این مجتمع نیز با ظرفیت 3 میلیون و 500 هزار تن "گندله آهن" و با سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد ریال آماده بهره برداری است که زمینه اشتغال 374 نفر را فراهم می آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید 95000 تن گلوکز، گلوتن و نشاسته و سرمایه گذاری 5 هزار و 400 میلیارد ریال با اشتغال زایی 3۰۰ نفر شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان تکمیل و آماده افتتاح است و بهره‌برداری از این طرح، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به‌میزان 7/8 درصد خواهد شد.

مدیرکل دفترطرح ها و تامین مالی وزارت صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین در کنار افتتاح این سه طرح بزرگ طرح توسعه شرکت آرمان گسترنوین کنارک با ظرفیت سالانه 8000 تن تولید انواع قوطی فلزی کنسرو با سرمایه 200 میلیارد ریال با هدف تسهیل در روند تولیدات شرکت تحفه و همکاری این شرکت نیز آماده بهره‌برداری است که زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم کرده است.

هادی در پایان بیان کرد: فاز اول بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهار نیز با ظرفیت 180 هزار تن ذخیره سازی کالاهای اساسی و با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال آماده بهره برداری است که برای 40 نفر شغل به وجود می‌آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها