مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارمندان استان همدان:

برخی هویت سردار سلیمانی را به نفع خود و با تعبیر ملیت‌گرایی تبلیغ می‌کنند

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارمندان استان همدان با اشاره به اینکه برخی هویت سردار سلیمانی را به نفع خود و با تعبیر ملیت‌گرایی تبلیغ می‌کنند، گفت: تأکید بر اهمیت دولت - ملّت و عواملی مبنی بر ویژگی‌های خاص یک ملّت با عنوان ملّی‌گرایی، از جمله مقولاتی است که در اندیشه سیاسی دچار تحول شده است.
کد خبر: ۹۲۵۵۵۷۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

برخی هویت سردار سلیمانی را به نفع خود و با تعبیر ملیت‌گرایی تبلیغ می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مهدی خزائی در جلسه با فرماندهی سپاه ناحیه اسدآباد با اشاره به اینکه برخی هویت سردار سلیمانی را به نفع خود و با تعبیر ملیت‌گرایی تبلیغ می‌کنند، بیان داشت: تأکید بر اهمیت دولت - ملّت و عواملی مبنی بر ویژگی‌های خاص یک ملّت با عنوان ملّی‌گرایی، از جمله مقولاتی است که در اندیشه سیاسی دچار تحول شده است.

وی افزود: در این زمینه واژه ملّت از یک مفهوم ساده، که به مردمی در یک سرزمین اطلاق می‌شد، به یک مفهوم سیاسی؛ و ملّی‌گرایی به مثابه یک ایدئولوژی برای بیان ویژگی‌های مخصوص به ملّت‌ها، تغییر یافته است.

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارمندان استان همدان با بیان اینکه ملّی‌گرایی و یا همان احساسات ناسیونالیستی از دیدگاه ملل مختلف، تبعات مثبت و منفی با خود به همراه داشته است، گفت: ملیت‌پرستی که اینک برخی صدای آن را بلند کرده‌اند و در این جلسات زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد سال‌ها است که به دلیل پیامدهای ناگوار آن روبه افول است، اندیشه‌مندان ترقّی‌خواه ایران که از ناقلان و نظریه‌پردازان «ناسیونالیسم ایرانی» یا «ملّت وَنْدی ایران» بوده‌اند در تفکرات خود به دنبال تجددخواهی و تغییر هویت برآمده‌اند حال تعبیر به همگرایی ملی شود یا میهن گرایی در حالی که اسلام به نوعی انترناسیونالیسم قائل است .

وی ادامه داد: ناسیونالیسم، اگر تنها جنبه مثبت و اصلاحی داشته باشد، یعنی موجب همبستگی بیشتر و روابط حسنه و احسان و خدمت افزون‌تر به کسانی که با آنها زندگی مشترک داریم بشود، ضد عقل و منطق نیست و از نظر اسلام نیز مذموم نیست و اصولاً اسلام برای کسانی که مشترکات و نزدیکی بیشتری دارند، از قبیل همسایگان و خویشاوندان، حقوق قانونی زیادتری قایل است.

خزائی عنوان کرد: ناسیونالیسم، آن گاه محکوم و مردود است که جبنه منفی به خود می‌گیرد؛ یعنی افراد را تحت عنوان ملیت‌های مختلف، از یکدیگر جدا می‌کند و روابط خصمانه‌ای میان آنها به وجود می‌آورد و حقوق واقعی دیگران را نادیده می‌گیرد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود روی قبر حاج قاسم نوشته شده سرباز وطن، دروغی بیش نیست، ایشان در زمان حیات بارها اعلام کرده بود که ملی‌گرایی در ایران با هدف مقابله با اسلام و مذهب ایجاد شد و جریان ملی‌گرایی در ایران دروغ است.

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارمندان استان همدان تصریح کرد: ملی‌گرایی شهید سلیمانی یعنی هر فردی به رهبری و جمهوری اسلامی اعتقاد نداشته باشد ملی‌گرا نیست .

وی ابراز داشت: امام راحل فرمودند ملی‌گرایان گروه‌های فرصت‌طلبی هستند و هیچ کاری برای مملکت نکرده‌اند، حال چطور به خود جرأت می‌دهیم بگوئیم حاج قاسم ملی‌گرا بوده است .

خزائی تصریح کرد: بله سردار سلیمانی یک مکتب و یک هویت ایرانی اسلامی دارد و یک تفکر جهان‌داری که از بطن اسلام برخاسته است، اگر به دنبال معرفی الگو برای جوانان هستید نقش حاج قاسم به عنوان سرباز دین و اسلام و ولایت را پر رنگ کنید و مقام او را با سایرین هم‌تراز ندانید، اسلام برای ایران سرمایه‌های هنگفتی به ارمغان آورده که یکی از آنها سردار سلیمانی است.

وی افزود: برای پویش در این مفهوم مطالعات منابع تاریخی می‌تواند ما را هدایت کند، مگر شهید مطهری(ره) در خدمات متقابل و نویسندگان کتاب دانش مسلمین و کارنامه اسلام به ارزش و جایگاه اسلام اعتراف نکرده‌اند حال این جفای در حق حاج قاسم است که او را جدایی از مسیر اسلام بدانیم .

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارمندان استان همدان ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم برای روشن شدن راه انرژی خود را صرف راه‌های بیراهه نکنیم و با این تفکر که برخی مسلمان نیستند پس بیایید آنها را با ملی‌گرائی جذب کنیم، خیر اینگونه نباید بشود و الا دچار تبعات گذشته شعوبیه‌ها می‌شویم، نمی‌گویم نماز شب‌های حاج قاسم را تبلیغ کنیم اما بیایید آزادگی و حریت و جوانمردی سردار رشید اسلام را بزرگ‌نمایی کنیم، کجای قرآن کریم از ملیت‌گرایی برای گسترش اسلام دفاع کرده که ما برای مسلمان پروری دست به چنین افکار بیراهه‌ای ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار