مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: طرح ولایت یک نیاز مهم جامعه است چراکه جوانان را از باطلاق های شیطانی به خوبی نجات می دهد و امروز همه وظیفه داریم در حد توان خود برای اعتلای طرح ولایت کار کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۵۸۱۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  آیت الله کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی امروز در افتتاح اردوهای طرح ولایت طلاب بسیجی، گفت: اگرچه ویروس کرونا حرکت عظیم طرح ولایت در کشور را کند کرده است اما امروز جمعی از طلاب و بسیجیان به شکل خودجوش و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به میدان آمده اند.

وی افزود: طرح ولایت تاکنون آثار و خیرات زیادی برای جامعه اسلامی داشته و باید این کار بسیار خوب ادامه دار باشد و رشد گسترده تر طرح ولایت باید در دستور کار باشد.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه در طول سال های برگزاری طرح ولایت شاهد رشد و تربیت بسیاری از جوانان بودیم،گفت:  این طرح نتیجه سال ها زحمات آیت الله مصباح است که امروز نتیجه این زحمات به خوبی قابل نمایش می باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز علما وظیفه دارند خیرخواهی خودشان را نسبت به جامعه و مردم نشان دهند،افزود: اگر این خیرخواهی کتمان شود خیانت به دین محسوب می شود چراکه امروز حجم عظیمی از شبکه های معاند،بی هویت و منحرف در فضای مجازی علیه جوانان ایرانی به میدان آمده اند و تمام تحریم ها را مورد هدف قرار داده اند.

سپاسی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات ملت ایران و به خصوص جوانان عملیات های پیچیده ای را در دستور کار گذاشته،گفت: یکی از تلاش های آنها زیر سوال بردن اجتهاد و تقلید در جامعه اسلامی است.

وی در این خصوص تصریح کرد: امروز جوانان ما نیازمند شناخت دقیق مسیر حق می باشند و این رسالت مهم طلاب و روحانیون است که راه را به جوانان بشناسانند و آنها را به خوبی هدایت کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه علما و روحانیون وظیفه امر به معروف و نهی از منکر برای اصل دین را به خوبی انجام دهند،افزود: این یک وظیفه دینی مهم است که خداوند جامعه روحانیت را مامور به انجام آن کرده است.

وی با انتقاد از کسانی که می گویند نمی توان به زور مردم را به بهشت برد،گفت: در واقع این کلام با مبانی اسلام متناقض است چراکه کسی با زور نمی خواهد کاری انجام دهد ولی آنها می خواهند مردم را به زور به جهنم ببرند و این از عملکردشان مشخص است و اینگونه حرف زدن ها جوانان را به دو راهی می کشاند و اینجاست که وظیفه جامعه روحانیت وظیفه بسیار سنگینی است.

سپاسی قرآن را معیار نظام اسلامی خواند و افزود: هرچیزی با قرآن سنجیده می شود و در انقلاب اسلامی هم معیار امام خمینی(ره) و خط ایشان است و همه با خط امام سنجیده می شوند و خط امام دارای شاخص است و هرکسی نمی تواند درون خط امام قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از معیارهای خط امام استکبار ستیزی است و امروز باید افراد را به میزان استکبار ستیزی آنها بشناسیم،گفت:امروز عده ای با وجهه دفاع از حقوق مردم و آزادی به میدان آمدند که علیه خط امام موضع می گیرند و تاریخ به خوبی نشان داده اینها همان مدعیان دروغین هستند که تنها به دنبال منافع شخصی شان می باشند.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی اظهار داشت: انبیاء الهی هیچ وقت به دنبال تکذیب یکدیگر نبودند بلکه یکی پس از دیگری همدیگر را تصدیق می کردند و اگر امروز کسی معیارهای گذاشته را تکذیب می کند قطعا باید به عملکرد او شک کرد.

وی با بیان اینکه طرح ولایت به خوبی معیارهای حق را نشان می دهد،افزود: طلاب و بسیجیان علاوه بر اینکه باید خودشان را در این طرح به خوبی بسازند دیگران هم از وجود معارف این طرح به خوبی بهره مند کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: طرح ولایت یک نیاز مهم جامعه است چراکه جوانان را از باطلاق های شیطانی به خوبی نجات می دهد و امروز همه وظیفه داریم در حد توان خود برای اعتلای طرح ولایت کار کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات