آئین افتتاح سفره‌خانه سنتی گلشن با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، فرماندار نهاوند و بخشدار مرکزی در محله قدیمی گلشن برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۵۸۴۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

تغییر كاربری حمام تاریخی گلشن نهاوند به سفره‌خانه سنتیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، آئین افتتاح سفره‌خانه سنتی گلشن با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، فرماندار نهاوند و بخشدار مرکزی در محله قدیمی گلشن برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند در این آئین اظهار داشت: حمام تاریخی گلشن با مساحت ۳۰۰ مترمربع در خیابان گلشن نهاوند واقع‌شده و در اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۱۱۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

محسن جانجان بیان کرد: این بنا در طول گذر زمان به دلیل متروکه بودن دچار فرسایش شده بود و به همین خاطر در فهرست بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری گردشگری استان قرار گرفت.

وی تأکید کرد: در حال حاضر این مجموعه تاریخی توسط بخش خصوصی پس از صدور مجوزهای مربوطه و مرمت به مجموعه سنتی پذیرایی تبدیل شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند افزود: این بنا با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان از طرف اداره میراث فرهنگی نهاوند مرمت و بازسازی شد و با پیگیری‌های صورت گرفته و توافق مالک حمام به بخش خصوصی واگذار شد و به عنوان یکی از تاسیسات گردشگری شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی در پایان گفت: بنای اولیه این حمام مربوط به دوره قاجاریه است که در مجموع با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شد که ۲۰۰ میلیون تومان آورده بخش خصوصی برای تبدیل حمام به سفره خانه سنتی است.

تغییر كاربری حمام تاریخی گلشن نهاوند به سفره‌خانه سنتی

انتهای پیام/

ارسال نظرات