خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن متوجه شده است عفاف زدایی و ضربه زدن به خانواده کلید انحطاط تمدن ایران و اسلام است تا بتواند این تمدن را شکست داده و تحت استعمار درآورد.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۳۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سالروز واقعه کشتار مدافعان حجاب در مسجد گوهرشاد گفت: رفتار پهلوی در ایران و آتاتورک در ترکیه برای کشف حجاب در راستای مزدوری استکبار بود چرا که دشمن دریافته بود از راه کشف حجاب می‌تواند به اسلام ضربه بزند و این شیوه از اشغال اندلس توسط دشمنان اسلام تاکنون دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: دشمن متوجه شده است عفاف زدایی و ضربه زدن به خانواده کلید انحطاط تمدن ایران و اسلام است تا بتواند این تمدن را شکست داده و تحت استعمار درآورد.

خطیب جمعه اصفهان در ادامه بحث عفاف و حجاب از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های وابسته به نهادها، خواست رویه خود در ترویج دوچرخه‌سواری بانوان را تغییر دهند زیرا علمای اسلام دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی را جایز ندانسته‌اند؛ لذا ترویج این عمل مصداق ترویج بی‌دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با محکومیت توهین روزنامه شرق الأوسط به آیت‌الله سیدعلی سیستانی، گفت: همه مردم ایران و همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی عراق این اقدام زشت را محکوم کردند و کسانی که پشت صحنه این مسائل هستند بدانند نتیجه اعمال خود را خواهند دید.

امام جمعه اصفهان نسبت به افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد و با بیان این که نباید به گمان این که این ویروس به پایان رسیده است در انجام دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی کنیم، استفاده از ماسک را یک وظیفه همگانی دانست.

آیت‌الله طباطبایی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از کشته شدن ۱۶ هزار نفر و مجروحیت ۳۰۰ هزار نفر سالانه در حوادث رانندگی سخن به میان آورد و ضمن بااهمیت دانستن این موضع، بیان کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی، قوانین بین المللی است که در همه جای جهان قابل اجرا و از قوی‌ترین قانون‌هاست.
خطیب جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های مؤمن، برائت جستن از دشمنان خدا و دوستی با دوستان خدا را از ویژگی‌های فرد مؤمن برشمرد و آن را از ضروریات دین دانست.
وی با بیان این که همه کارهای فرد مؤمن برای خدا باید باشد، اظهار کرد: خطبا، علما، نمایندگان مجلس و مسئولان ما همواره در این زمینه الگو باشند و اگر نمایندگان مجلس سخنی می‌گویند باید بر اساس منطق و مبانی اخلاقی باشد و حق ندارند در صحن علنی مجلس تهمت دروغگویی و خیانت به یک وزیر بزنند که متاسفانه چنین اتفاقی هم رخ داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها