خبرهای داغ:

شهروندان از مراکز غیر مجاز گوشت خرید نکنید

معاون سلامت ادراه کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: شهروندان گوشت موردنیاز خود را به دلیل احتمال ابتلای به ویروس تب کریمه کنگو، حتما از مراکز مجاز تهیه کنید.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۰۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

دکتر شاهرخ یارویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج از  کرمانشاه : در خصوص تب کریمه کنگو، اظهار داشت: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد است که به‌وسیله کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

وی با اشاره به شیوع این بیماری در فصول گرم سال، گفت: معمولا این بیماری از اواخر فروردین‌ماه تا اواخر شهریورماه، زمان رشد و تکثیر کنه‌ها شیوع می‌یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیماری بومی هم در کشور و هم در استان وجود دارد، گفت: دام‌ها علائم خاصی از این بیماری ندارد و شناخت از بروز این بیماری تنها در جمعیت انسانی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی هر کانونی از این بیماری را به اداره‌کل دامپزشکی اعلام کند حتما نسبت به سم‌پاشی دام و جایگاه دام‌های آن منطقه اقدام خواهیم کرد.

یارویسی از دامداران و جمعیت روستایی استان خواست نسبت به سم‌پاشی جایگاه دام خود اقدام کنند و مستقما به کنه روی دام دست نزنند و همچنین در هنگام ذبح دام حتما دستکش، چکمه و روپوشی را بپوشند چون ترشحات دام آلوده برای انسان بسیار خطرناک است.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد، حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با داشتن مهر تائید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشتی که در معابر و کوچه‌ها به‌صورت غیرمجاز ذبح می‌شود جدا خودداری کنند، چرا که ممکن است دام آلوده به ویروس کریمه کنگو باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار