پل معلق خلخال به طول۴۹۶ متر به عنوان طولانی ترین پل جهان با ظرفیت تردد ۸۰۰ نفر همزمان در مجموعه گردشگری ازناو ساخته می شود.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۹۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

ساخت طولانی ترین پل معلق کشور در ازناو خلخال

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  اکبر بهنام جو در جریان از بازدید از پروژه های گردشگری شهرستان خلخال و  اظهار داشت: تجربه احداث پل معلق در مشکین شهر و هیر نشان داده که سود دهی و جذب گردشگر قابل توجهی داشته و پل معلق ازناو از این دو مورد بهتر خواهد شد.

وی افزود: با ایجاد راه های مواصلاتی اصلی و مسیر گردشگری، شهرستان خلخال به قطب گردشگری استان تبدیل می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه های ارتباطی خلخال به استان گیلان و مسیر سرچم این شهر از بن بست خارج شده و گردشگران زیادی را پذیرا خواهد شد، گفت: این شهرستان در یک موقعیت مناسب و مسیر گردشگری قرار گرفته است و با افزایش اعتبار عمرانی حذف گردنه های خلخال _اسالم و تکمیل پروژه کلور _ درام در دستور کار قرار دارد.

بهنام جو بیان کرد: علاوه بر اعتبار عمرانی کلور درام ۳۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه از سوی سازمان برنامه بودجه اضافه شده و نسبت به سال قبل ۶۰ میلیارد تومان تخصیص می یابد‌ که در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه جهش خوبی در توسعه زیرساخت های اصلی ایجاد شده افزود: با روندی که پیشرفت کار مسیر کلور _ درام وجود دارد تا پایان سال۳۵ کیلومتر آسفالت ریزی خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ایجاد هتل چهار ستاره در منطقه ازناو به جذب وماندگاری مسافر کمک می کند، تصریح کرد: با نصب تلی سیژ ، احداث پیست اسکی، پل معلق و ایجاد زیرساخت های گردشگری تعداد گردشگران به این شهرستان به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

ارسال نظرات