خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از دستگیری و متلاشی کردن باند بزرگ سرقت در آذربایجان‌شرقی و غربی خبر داد و گفت: از این باند بیش از هشت میلیارد تومان خودرو، احشام و اموال مسروقه مغازه کشف شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۴۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین عبدی از دستگیری و متلاشی کردن باند بزرگ سرقت در آذربایجان شرقی و غربی خبر داد و اظهار داشت: از این باند بیش از هشت میلیارد تومان خودرو، احشام و اموال مسروقه مغازه کشف شد که اغلب اعضای این باند افراد غیربومی بودند.

وی با بیان اینکه خودروهای مسروقه پژو 405، پژو پارس، زانتیا، ماکسیما و سمند هستند که بیشترین فراوانی سرقت این باند در حوالی اتوبان کسایی بود، گفت: علت این انتخاب، دسترسی و راحتی فرار از تبریز بود تا قبل از حضور پلیس و صاحب اموال از محل متواری شوند.

سردار عبدی با تاکید بر اینکه این باند کاملاً متلاشی شده است، افزود: اینگونه سرقت‌های ترکیبی و حتی مسلحانه در آذربایجان شرقی سابقه کمی دارد لذا تمام ظرفیت پلیس استفاده شد تا این باند را شناسایی و دستگیر کنیم که تمام 13 نفر از اعضای این باند به صورت کامل و در کم‌ترین زمان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه یکی از سارقان که در حین سرقت، مسلح بوده و یکی از اهالی بناب را در درگیری سرقت به قتل رساند، حین خروج از مرزهای شمالغرب در نقطه صفر مرزی دستگیر شد، اضافه کرد: از این باند 48 دستگاه خودرو کشف شده و تحقیقات از سایر سرقت‌ها ادامه دارد. ضمن اینکه به 17 مورد سرقت احشام و 3 سرقت مغازه در تبریز اعتراف کردند.

سردار عبدی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا با افزایش سرقت در تبریز و جنوب استان مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: با همین خودروهای سرقتی سرقت احشام انجام می‌شد که این امر نگرانی‌های پلیسی برای برقراری امنیت ایجاد کرد که با بررسی‌های فنی و پلیسی و اشراف اطلاعاتی تمامی اعضای باند دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی پلیس ایجاب می‌کند که مجرم تحت تعقیب قرار گیرد، تصریح کرد: تمامی مجرمین دستگیر شده در چنگال قانون، به دست قوه قضائیه مجازات خواهند شد و به دلیل اینکه سابقه دار هستند به شدیدترین مجازات محکوم خواهند شد.

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرقت اگر افزایش یابد، احساس ناامنی زیاد می‌شود، گفت: هم مردم و هم پلیس باید در کنار هم، نسبت به کاهش سرقت‌ها تلاش کنند.

وی ابراز داشت: سارقین خودرو اغلب، ساعت یک شب تا پنج صبح و از اماکن خلوت، دور از مراقبت، با کمترین ایمنی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردند که باید مردم در مورد مراقبت از اموال خود دقت و توجه کافی داشته باشند، متاسفانه در تعدادی از موارد سرقت خودرو، مالکین خودرو دارای پارکینگ هستند ولی تنبلی کرده و استفاده نکردند و به مالباخته تبدیل شدند که خوشبختانه خودروها کشف و تحویل شد اما تعدادی از آنها اوراق شده بودند.

وی اضافه کرد: بهترین مشارکت مردم در پیشگیری از سرقت، این است که مردم از مال خود به درستی مراقبت کنند، تمهیدات ایمنی را پیش‌بینی کرده و افراد مشکوک را به 110 اطلاع دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها