خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تمدید بدهی واحد‌های پرورش مرغ گوشتی آسیب دیده از کرونا از سوی بانک کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۲۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری از آذربایجان شرقی، فتحی گفت: بانک کشاورزی در اجرای مصوبات دولت در حمایت از کسب و کار‌های زیان دیده از شیوع ویروس کرونا، به واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی  آسیب دیده از کرونا که سررسید اقساط آنان اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ است، برای یک دوره تولید و حداکثر یکسال مهلت داد.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیأت دولت در حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، واحد‌های پروش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی جزو کسب و کار‌های آسیب دیده از این بیماری معرفی شدند و این بانک با هدف افزایش توان تولیدی واحد‌های یاد شده، به آن دسته از واحد‌هایی که سررسید اقساط آنان اسفند ماه ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ است، برای یک دوره تولید (حداکثر یکسال) مهلت داد.

فتحی اضافه کرد: بانک کشاورزی برای سایر واحد‌های مرغداری آسیب دیده از مشکلات اقتصادی (واحد‌های مرغداری فعال) که مشمول مصوبه یاد شده نمی‌شوند نیز مساعدت‌هایی خواهد کرد و در صورت ارائه درخواست کتبی واحد‌های مذکور، با وصول ۲۰ درصد بدهی سررسید شده نسبت به تقسیط مجدد بدهی آنان (جاری یک دوره و سرمایه‌ای ۵ سال) اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت تأیید و معرفی این واحد‌ها از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با وصول ۷.۵ درصد از بدهی سررسیده، مابقی بدهی آنان (جاری یک دوره و سرمایه‌ای حداکثر تا ۵ سال) مجدداً تقسیط خواهد شد.

 شعب بانک کشاورزی مجاز خواهند بود ۶ درصد جرایم وجه التزام تعلق گرفته به بدهی واحد‌های مذکور را در زمان امهال به صورت مشروط مورد بخشودگی قرار دهند.

ارسال نظرات