حجت الاسلام عباسی گفت: قرآن بارزترین منبع عظیم ذخایر الهی، معجزه آخرین فرستاده خداوند و کتاب زندگی است، کتابی که زمینه‌ساز حیات طیبه برای بشریت است.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۳۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛  کارشناس علوم  قرآنی گفت: قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم)در ميان مسلمين است، امت اسلامى آنگونه كه شايسته است براى استفاده از اين ميراث عظيم از خود همت نشان نداده و نمی‌دهد.

حجت الاسلام مصطفی عباسی در ادامه افزود: اساسی ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه عمل به قرآن است لذا هم باید قرآن بخوانیم و باید به آیات آن نیز  عمل کنیم، در غیر این صورت ما در قبال قرآن مسئول خواهیم بود و دیگر شاهد کارایی وتاثیرگذاری مثبت آن در زندگی خود و جامعه نخواهیم بود.

وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(علیه السلام) افزود: اگر آموزه‌های قرآنی (و دینی) در جوانی در ذات و گوهر وجودی جوان قرار گیرد، آنگونه نهادینه و تثبیت می‌شود كه در گوشت و خون جوان آمیخته می شود؛ آمیختگی كه به دنبال آن، ثبات در دین و پایداری در ایمان را بدنبال دارد.

 حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: قرآن بارزترین منبع عظیم ذخایر الهی، معجزه آخرین فرستاده خداوند و کتاب زندگی است، کتابی که زمینه‌ساز حیات طیبه برای بشریت است لذا برای ترویج انس با قرآن در جامعه باید ارتباط با قرآن ثمره‌ای در پی داشته باشد که این ثمره تغییر در وجود انسان است یعنی دوری جستن از اشتباهات و لغزش‌ها که از مهمترین اثرات مطلوب انس با قرآن است .

وی در خاتمه افزود: براساس حدیث نورانی ثقلین "قرآن و عترت" دو امانت گرانبهایی هستند که رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم ) در اختیار امت اسلامی قرار داد تا در پرتو تعلیم کتاب مُنزل توسط پیامبر مُرسل، جامعه  انسانی واسلامی به کمال و سعادت خویش دست یابند و از تاریکی و ظلمت رهایی پیدا کنند.

ارسال نظرات