خبرهای داغ:
بانوی گلر کردستانی

توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است

بانوی ۲۲ سنندجی که رکورد کلین‌شیت ٩٠٠ دقیقه‌ای را از خود به جای گذاشته بود گفت: حجاب هرگز محدودیت نخواهد آورد و اگر قرار باشد برای تیم های خارج از کشور هم بازی کنم .
کد خبر: ۹۲۵۶۷۸۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه مادیگرایان، "حجاب" نه تنها مایه اسارت زن نیست بلکه ارزش گذاری به مقام زن است و باید از اسلام به واسطه مسئله حجاب تشکر کرد"، این بخشی از سخنانی است که رهبر معظم انقلاب سال ۹۱ به آن اشاره کردند.
اصلاح طلبانی که برای حذف قانون حجاب دست و پا می زنند، فراموش کرده اند ایران اسلامی به درخشش زنان و دخترانی می بالد که با همین پوشش حجاب و عفاف، قله های افتخار کشور و دنیا را به نام وطن فتح کرده اند.
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه قانون کشف حجاب رضاخانی و شهید و مجروح شدن ده ها زن و مرد باغیرت است که برای دفاع از حریم زن ایرانی به پا خواستند. این روز به نام روز "قیام گوهرشاد" مشهور شد و چند سالی است که در تقویم ملی به عنوان روز "عفاف و حجاب" نام گرفته است. به همین مناسبت بانوی ورزشکار سنندجی ضمن افتخار به انتخاب حجاب، آن را عامل حفظ حرمت خود در جامعه می داند.

بانوی ۲۲ سنندجی که رکورد کلین‌شیت ٩٠٠ دقیقه‌ای را از خود به جای گذاشته بود، تنها با بسته نگه‌داشتن دروازه خود به مدت ٤٠ دقیقه می‌توانست رکورد جدیدی را در فوتبال ایران به ثبت برساند و با اینکه تا قبل از این هیچ رکوردی از تعداد دقایق بسته نگه‌داشتن دروازه توسط یک دروازه‌بان در لیگ زنان ثبت نشده بود، آمار خیره‌کننده زهرا خواجوی درون دروازه تیم «وچان کردستان» باعث شد تا او با دروازه‌بان‌های برتر لیگ‌برتر مردان مقایسه شود و قرارگرفتن نام زهرا خواجوی به عنوان بانوی محجبه در میان بزرگ‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ جهان قطعا افتخار بزرگی برای او و فوتبال ایران خواهد بود.
زهرا خواجوی در گفتگو با خبرنگار طنین یاس اظهار داشت: در تیم های زیادی بازی کردم ، و بازی در تیم های پاس همدان، اشترانکوه ازنا ،دوسال شهرداری بم و راهیاب ملل سنندج بازی کرده ام و در این مسابقات قادر به دریافت عناوین لیگ سوم برتر، لیگ اول برتر و لیگ دوم برتر شدم.

وی در پاسخ به سوال اینکه داشتن حجاب باعث اذیت شدن شما در زمین نمی شود و نظر شما در این باره چیست؛ گفت: من به شخصه هرگز از حجاب به عنوان یک محدودیت یاد نخواهم کرد و هیچ گونه مشکلی برای من با داشتن حجاب پیش نیامده است و اگر یک روز بخواهم برای کشورهای خارجی بازی بکنم حتما با حجاب بازی خواهم کرد .
وی ادامه داد: حضور در سکوهای بین المللی با حجاب تبلیغ بزرگی برای اسلام است و برخلاف خیلی از نظرات ضددینی که حجاب را محدودیت و مانع پیشرفت می دانند من با کسب موفققیت هایم در جهان ثابت خوام کرد که حجاب هیچ زمانی مانع موفقیت و پیشرفتم نشده است.
این بانوی گلر کُردستانی در مورد حرفه ی ورزشی خود می گوید: اگر قرار باشد سالیان سال در لیگ برتر ایران بازی کنم حتما کردستان را انتخاب میکنم چون در این استان مسوولین به مقام زن و برای تمام ورزشهایی که مخصوص بانوان است تلاش می کنند و از بانوان حمایت می کنند.

آرزوی ورزشی من این است که جزو چند نفر برتر دروازه بان بانوان در دنیا بشوم و لژیونر شوم. جا دارد اینجا بگویم که هیچگونه ورزش مردانه ای وجود ندارد که بخواهیم آن را زنانه مردانه کرد و از نظر من خداوند تمام تواناییها را در وجود هر مرد و زنی خلق کرده است تا با استفاده از آن به هر اهدافی که دارند برسند به شرطی که خانم ها با حجابشان ثابت کنند که توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده خواهد کرد.

کُردستان- مهوش رحیمی

ارسال نظرات
آخرین اخبار