محمودزاده:

زیان صادرکنندگان هندوانه به ترکیه جبران شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، مجلس، گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه باید پروتکل و تفاهم‌نامه‌های تهیه شود تا این تجارت شفاف و یک‌طرفه نباشد و از صادرکنندگان نیز حمایت لازم صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۰۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مشکلات به وجود آمده برای صادرکنندگان هندوانه به کشور ترکیه، گفت: متاسفانه ترکیه در زمینه تجارت محصولات کشاورزی با ایران شفاف عمل نمی‌کند و به بهانه‌های مختلفی محصول تولیدی کشور را در مرزها نگه می‌دارند تا فصل برداشت محصولات خود آنها برسد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیش از یک ماه هندوانه صادراتی ایران در پشت مرزهای ترکیه نگه‌داشته شد و بعد از رسیدن فصل برداشت محصولات در این کشور تعرفه واردات این محصول 3 برابر افزایش داده شد و از سوی دیگر کیفیت محصولات را تایید نکردند و اعلام شد هندوانه‌های ایرانی باید امحا شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه هندوانه‌های ایرانی را که کیفیت آن را تایید نکرده ‌بودند به مزایده گذاشت،افزود: اگر محصول صادراتی ایران کیفیت لازم را کسب نکرده بود چرا در مزایده قرار داده شد و به فروش رسید.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار