خبرهای داغ:

فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی تبلیغ شود

امام جمعه شاهرود، تبلیغ و ترویج فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی را در فضای مجازی اولویتی مهم برای فعالان فضای مجازی دانست.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۲۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی تبلیغ شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی در نشستی با جمعی از فعالان فضای مجازی و خبرگزاری‌های شهرستان شاهرود در راستای ایجاد انس و مودت اصحاب رسانه و تقدیر از تلاش‌های آنان در امر مقابله با کرونا ویروس، ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، بر اهمیت حفظ آن و توجه به روایت امام رضا (ع) در فضای مجازی، بر لزوم توجه به ویژگی‌های مؤمن دارای ایمان کامل تأکید کرد.
وی اظهار کرد: امام رضا (ع) در روایتی بیان می‌فرمایند که مؤمن ایمانش کامل نمی‌شود؛ مگر سه ویژگی داشته باشد که اولی از خدا، دومی از پیامبر (ص) و سومی از امام معصوم (ع) است.
امام جمعه شاهرود افزود: خصلتی که باید از خداوند یاد گرفت، کتمان راز است که در فضای مجازی کاربرد دارد؛ در ابتدا فرد باید راز خودش و راز دیگران را نگه دارد و خصلت پیغمبر اسلام (ص) که باید آموخت، مدارا با مردم است؛ آن هم با انسان‌هایی که قانون را رعایت نمی‌کنند.
امینی بیان کرد: سومین خصلت که از امام معصوم وارد شده، صبر بر سختی‌های بدنی و اقتصادی بوده و اگر این سه خصلت در کسی باشد، ایمانش کامل است.
وی با بیان اینکه برنامه ما نمونه‌ای از تقدیر از فعالان دوران کرونا و همراهی در مسائل عمومی شهر است، گفت: تلاش ما این است که همه را ببینیم و تشکر کنیم؛ اما جلسه ما انس است و عده‌ای از عزیزان دعوت شده‌اند.
رئیس ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود با تأکید بر لزوم تداوم هماهنگی و همکاری در کرونا به توجه سند‌های بالادستی ابلاغی رهبری انقلاب افزود: رهبری در مورد فضای مجازی سندی را ارائه کردند که حتماً باید فعالان این فضا آن را بخوانند.
امینی با اشاره به اینکه فضای مجازی هنوز دست ما نیست و خیلی آسیب‌پذیر هستیم، گفت: با همه تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به دلیل زیرساخت‌ها، اما خدمات ارزنده‌ای داشته و می‌تواند داشته باشد و باید به مزایای آن توجه کرد.
امام جمعه شاهرود با برشمردن مزایای فضای مجازی اظهار کرد: عمومی بودن این فضا اولین مزیت آن است؛ البته همه رسانه‌ها برای ما اهمیت دارند، اما انصاف این است که فضای مجازی عمومی‌تر و ارزان‌تر بوده و دستیابی آسان به آخرین اطلاعات و اخبار در آن میسر است.
امینی بیان کرد: جذابیت و تنوع این فضا هم مهم بوده و عدالت رسانه‌ای فضای مجازی از دیگر مزایای آن است.
او بیان کرد: این مزایا ارزش بقیه رسانه‌ها را کم نمی‌کند؛ چراکه ما الآن هم با کتاب بیشتر انس داریم، اما عدالت رسانه‌ای با فضای مجازی و تنویر افکار عمومی در فضای مجازی بیشتر و در هر مکانی، دسترسی به این فضا وجود دارد و این‌ها منافع و برکات فضای مجازی است.
رئیس ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود با تأکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای رفع مظلومیت از اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) گفت: اینترنت فرصتی تولید کرده تا ما راحت بتوانیم حقایق دینی را به مردم بگوییم و مفاهیم معرفتی و بصیرتی را انتقال دهیم؛ این فرصت را دنیا به وجود آورده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود اضافه کرد: این پیشرفت‌ها بیشتر از این هم خواهد شد و این تکنولوژی‌ها زمینه‌ساز ظهور است و دشمنان ناخواسته دارد این کار‌ها را انجام می‌دهد.
وی به اطلاعات‌زدگی فضای مجازی و بی‌معنا شدن داده‌ها به‌عنوان یکی از مضرات این فضا اشاره کرد و افزود: اعتیاد به فضای مجازی سبب شده تا کمپ ترک اعتیاد فضای مجازی ایجاد شود و حریم خصوصی و امنیتی مورد تعرض قرار گرفته و مهم این است که از فرصت‌های این فضا استفاده و تهدیدات آن را کم کنیم.
امینی با تأکید بر لزوم توجه به سواد رسانه‌ای به‌عنوان نیاز امروز و آینده کشور گفت: افراد فعال در فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای را فراگیرند و در این مورد توجه لازم را داشته باشند.
وی بر لزوم تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی مردم در فضای مجازی تأکید کرد و افزود: این کار ظرافت می‌خواهد و هر چه آگاهی مردم بالاتر رود، آسیب‌های فضای مجازی کم می‌شود.
رئیس ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود گفت: باید از مردم‌زدگی، عوام‌زدگی و جوزدگی پرهیز کرد و فعالان فضای مجازی در این راستا مراقب باشند.
امینی بیان کرد: استقلال و عدم وابستگی به گروه‌ها و اشخاص نیز باید موردتوجه باشد تا بتوان مسؤولیت واقعی در خدمت به مردم را انجام داد.
وی ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی را خواستار شد و بر لزوم رعایت و توجه به اولویت‌ها تأکید کرد و افزود: توجه به اولویت‌ها در مسائل مختلف را باید مورد دقت قرار داد تا بتوان در مسیر درست حرکت کرد.
در این جلسه، فعالان فرهنگی و فضای مجازی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و بر سعه‌صدر داشتن مسؤولان و همکاری با فعالان فرهنگی و فضای مجازی در حل مشکلات و شفاف‌سازی و آرام کردن فضا تأکید کردند و خواستار برگزاری جلسات منظم با امام جمعه با عنوان سلسله مباحث اخلاق رسانه شدند.
در پایان این نشست، با اهدای لوح تقدیر از تلاشگران عرصه فضای مجازی و رسانه ازجمله خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها