خبرهای داغ:
بزرگترین مشکل تولیدکنندگان پوشاک را واردات بی رویه اجناس چینی بی کیفیت و ارزان قیمت است. مسوولان دبیری برای حل این مشکل بیندیشند و مانع واردات این کالاهای نامرغوب به داخل کشور شوند.
کد خبر: ۹۲۵۷۳۷۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،کارآفرینان در حقیقت تلاشگرانی با همتی مضاعف، عزمی جزم، اراده ای آهنین و خستگی ناپذیر هستند که هر نشدی را شد و هر غیرممکنی را ممکن می کنند و در قاموس آنها نمی توانم، غیرممکن است و نمی شود نمی گنجد و این ویژگی فقط مختص و منحصر در مردان نیست و امروز می بینیم بسیار بانوانی را که سرآمد و الگوی نه تنها زنان بلکه مردان جامعه خویش شده اند.
یکی از این بانوان بانو آزاده خیمه است که حرفه خیاطی را ۱۲ سال قبل آغاز کرده است و پس از سال ها تلاش در این حرفه حالا خود کارگاه تولیدی پوشاک به راه انداخته و توانسته است زمینه اشتغال برای ۱۰ بانوی دیگر را نیز فراهم کنند و به عبارتی سفره ای پهن کرده است و نه تنها خود و خانواده اش بلکه ۱۰ خانوار دیگر نیز از آن ارتزاق می کنند.
گفت و گو با این بانوی موفق و کارآفرین را در ذیل آمده است؛

آزاده خیمه این بانوی کارآفرین اهل و ساکن درجزین از توابع استان سمنان است، وی در مورد نحوه ورود به این حرفه تولیدی پوشاک می گوید: بنده با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته دامپزشکی اما به سراغ فراگیری حرفه خیاطی رفتم و پس از شرکت در دوره های مختلف آموزشی از جمله طراحی دوخت و سال ها کار و تلاش و مهارت آموزی توانستم یک کارگاه تولیدی پوشاک را در درجزین به نام« سفیر حجاب» راه اندازی کنم.
وی ادامه داد: این کارگاه تولیدی زیرمجموعه یک مجموعه خیریه در درجزین به نام شهید شوکت پور است و خوشبختانه اکنون در این کارگاه ۱۰ نفر از دیگر بانوان علاقه مند به خیاطی و جویای کار مشغول به کار و فعالیت هستند.
این بانوی پرتلاش درجزینی می گوید: تصمیم دارم با یاری خداوند متعال کسب و کارم را در آینده توسعه دهم و زمینه اشتغال برای بانوان بیشتری را فراهم کنم.

بانو خیمه اضافه کرد: برخی معتقدند همسرداری و بچه داری مانع موفقیت و پیشرفت کاری بانوان می شود و بنده برخلاف این عقیده می گویم خیر چنین نیست و می توان در کنار همسرداری و رتق و فتق امور فرزندان در کار خارج از خانه نیز موفق بود و این امر مستلزم برنامه ریزی درست است که در زندگی و کار یک بانو خللی ایجاد نشود.
وی بیان کرد: هر کاری سختی های خاص خودش را دارد؛ برای مثال یک کوهنورد را در نظر بگیرید که برای رسیدن به قله باید پستی و بلندی های فراوان را پشت سر بگذارد؛ حال اگر کوهنورد بخواهد و هدفش رسیدن به قله باشد هیچ‌چیزی نمی تواند مانع رسیدن کوهنورد به قله شود؛ در زندگی فردی و اجتماعی نیز اینگونه است باید هدف مشخص باشد و برای رسیدن به اهداف پشتکار، اعتماد به نفس، خستگی ناپذیر بودن، ریسک پذیر بودن و ... بسیار مهم است که باید مورد توجه هر فردی قرار گیرد.

این بانوی کارآفرین با گلایه مندی از حمایت مسئولان کشوری از تولیدات داخلی می گوید: متأسفانه آنطور که باید و شاید نه مردم و نه مسوولان حامی و پشتیبان تولیدکنندگان داخلی هستند و به جای خرید کالای داخلی به دنبال خرید کالای نامرغوب خارجی هستند و فقط به خاطر نام گول زننده فلان برند و مارک از خرید کالای داخلی مرغوب و باکیفیت خودداری می کنند.

بانو خیمه می گوید: رونق کسب و کار تولیدکنندگان داخلی مستلزم حمایت مسئولان و مردم است که امیدوارم روز به روز بیشتر و بیشتر شود.
وی بزرگترین مشکل تولیدکنندگان پوشاک را واردات بی رویه اجناس چینی بی کیفیت و ارزان قیمت عنوان کرد و از مسوولان امر خواست تدبیری برای حل این مشکل بیندیشند و مانع واردات این کالاهای نامرغوب به داخل کشور شوند.

طنین یاس - سمنان - زکیه زکی

ارسال نظرات