کارشناس مسائل اقتصادی استان هرمزگان در گفت وگو با بسیج :
کارشناس مسائل اقتصادی در هرمزگان گفت :همدلی وهم افزایی مسئولان راهکار حل مشکلات اقتصادی است.
کد خبر: ۹۲۵۷۴۴۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

حمیدکمالی کارشناس مسائل اقتصادی استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج اظهارکرد : عدم نظارت دستگاه نظارتی دولت برعرضه و تقاضا ، عدم کنترل بر وارد کنندگانی که ضمن دریافت ارز دولتی نسبت به واردات کالا اقدام نکردند بخشی از دلایل گرانی های اخیر است .
کمالی با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب و تاکید ایشان براقتصاد مقاومتی ونگاه به توان داخلی، می توان مشکلات اقتصادی را به نحو شایسته حل کرد.
وی ادامه داد : اقتصاد ما بنیه بسیار قوی دارد چون ذخایر و زیرساخت های لازم را دارد و همین بنیه قوی با عث شده که چهل سال تحریم های ظالمانه را پشت سربگذاریم

 

حمید کمالی ضمن بی تاثیر ندانستن تحریم ها گرانی های اخیررا ناشی از ضعف مدیریتی عنوان کرد و یکی از ضعف های مدیریتی را گره زدن مشکلات کشور به خارج دانست .

 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مسئولان می توانند با همدلی وهم افزایی مشکلات اقتصادی را حل کنند ودولت ومسئولان می توانند با نظارت دقیق ومستمر این موضوع را مرتفع نمایند.

 

کمالی اشاره نمود:اگر به واحدهای کوچک کمک و مشکلات ارزی و خرید مواد اولیه آنها حل شود، می توان امیدوار بود که تا حدودی از رکود موجود کاسته شده درنتیجه توزیع درآمد عادلانه تر و نرخ بی کاری نزولی می شود.

 

اودرپایان بیان نمود:ما در حال حاضر با اقتصاد آزادی مواجه ایم که در رهایی مهارناپذیر است، از طرف دیگر با نظام تدبیری که خودش را با امور به صورت روزمره سرگرم کرده و هیچ گونه آینده نگری در سیاست ها نمی توان مشاهده کرد. از سوی دیگر تهدیدهای خارجی یک خطر جدی است و همه اجزای نظام را درگیر کرده است. برای این مواردنمی توان در کوتاه مدت چاره اندیشید.

 

ارسال نظرات