خبرهای داغ:
به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

در همکاری با ادارات و سازمان‌ها ارائه چادر ایرانی با قیمت مناسب و عرضه به محل‌های نمایشگاهی

رئیس بسیج جامعه زنان استان قم، گفت: از جمله برنامه‌های بسیج جامعه زنان استان قم ارائه چادر ایرانی با قیمت مناسب و عرضه به محل‌های نمایشگاهی ادارات و افراد متقاضی بدون محدودیت وتعداد مورد درخواست بوده است.
کد خبر: ۹۲۵۸۳۱۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

 

مرضیه ابراهیم آبادی رئیس بسیج جامعه زنان استان قم، به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مرکز گفت: ما در طول سال همواره برای حجاب و عفاف فعالیت داریم اما برای هفته حجاب و عفاف هم برنامه های کوتاه مدت برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در ابتدا به مناسبت هفته عفاف و حجاب جلسات آموزشی جهت توانمندسازی نیروهای نوجوان و جوان برای ارتباط گیری موثر و انجام عملیات میدانی با همسالان طی همکاری نیروها و گروه های مردم نهاد برگزار کردیم.

ابراهیم آبادی ادامه داد: همچنین جلسات آموزشی مکمل برای اساتید و نخبگان جهت پاسخگویی به شبهات مطروح شده در زمینه حجاب با همکاری حوزه علمیه خواهران نیز دراین هفته برگزار کردیم.

رئیس بسیج جامعه زنان استان قم، بیان کرد: تدارک و برگزاری 7 مجموعه نمایشگاهی با همکاری نهادهای مختلف ازجمله شهرداری( نگارخانه صفاییه) حوزه‌های علمیه خواهران در سه بوستان بانوان، کوه خضر و مصلای قدس و برپایی نمایشگاه‌های ادواری در ادارات متقاضی از جمله راه آهن قم از دیگر اقدامات به مناسبت هفته عفاف و حجاب بوده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان استان قم، ابراز کرد: رایزنی در ارائه چادر ایرانی با قیمت مناسب و عرضه به محل‌های نمایشگاهی ادارات و افراد متقاضی بدون محدودیت وتعداد مورد درخواست، که در مرحله اول ۲۰۰۰ چادر با قیمت 110 هزار تومان قابل عرضه فراهم شد. همچنین در کنار این خیاط‌های جهادی در هماهنگی با بسیج جامعه زنان برای تخفیف ویژه جهت دوخت چادر اعلام آمادگی کردند.

ابراهیم آبادی با بیان اینکه برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در فضای مجازی و حقیقی از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در هفته حجاب و عفاف بوده است، ابراز کرد: مسابقه به این صورت بود که در فضای مجازی فایل و سوالات از سه کتاب و با سه مدل سوال در اختیار مشتاقان قرار گرفته و به آیدی مربوطه پاسخنامه را ارسال می‌کردند، مسابقه و دوره آموزشی سر صدف با همکاری حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

رئیس بسیج جامعه زنان استان قم، افزود: همچنین در فضای حقیقی کنار نمایشگاه‌های تدارک دیده شده کتب مختلفی عرضه شده و طرح مسابقه «یک سوال یک جواب» که شرکت‌کنندگان همان جا جواب را از کتابی که در دسترس بود پیدا کرده و در همان محل جایزه دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: پشت نویسی ماشین‌ها با شعارهای انگیزشی درمورد حجاب در سطح شهر توسط گروه های جهادی و ارسال عکس از ماشین جهت شرکت در قرعه کشی از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان قم بود.

ابراهیم آبادی با اشاره دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان، بیان کرد:  پویش # حجاب همسرم را عاشقم، اهدای 3000 جلد کتاب به دختران و بانوان در سطح شهر، اهدای کارت پستال به دختران سطح شهر طی این هفته در مکان‌های مختلف شهر به صورت گردشی، حضور مشاوران در بوستان‌های بانوان و برخی بوستان‌های دیگر از جمله بوستان هاشمی و کوه خضر با عنوان طرح مهربانی در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات و ارتباط گیری موثر از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان برای هفته عفاف و حجاب بوده است.

رئیس بسیج جامعه زنان استان قم، ادامه داد: هماهنگی با صدا و سیما برای حضور بانوان در برنامه مهربانو و گفتگو با موضوع زندگی عفیفانه، حضور دختر شهید و خواندن بخشی از وصیتنامه پدرش درخصوص حجاب در بین نمازجمعه قم، میز رقابت خدمت در مصلای قدس با حضور مشاور اموربانوان و پاسخگویی به مراجعین بانوان، جشنواره میراث مادر درخصوص ادارات، ارایه بروشور جهت مراجعین ادارات با موضوع حجاب و عفاف، برگزاری 5 حلقه 5 موضوع آزاد در مصلای قدس قبل از خطبه ها، برگزاری نشست‌ها و وبینارهای تخصصی با موضوع مرتبط با همکاری مراکزی مانند مرکز تحقیقات زن و حوزه های علمیه خواهران، همکاری نخبگان و اساتید در راه‌اندازی کانالها و گروه‌های مجازی جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات به صورت صوتی و نوشتاری، برگزاری مسابقه مهردخت در قالب ارایه کلیپ و عکس و...با همکاری شهرداری، نوشتن بیانیه ای درخصوص حمایت از حجاب و عفاف توسط بانوان استان، همکاری ره یافتگان و خانمهای سایر ملیت ها در ترجمه بروشورها و بیانیه به زبان های مختلف انگلیسی اردو و...و تبلیغ در فضای مجازی، حضور بانوان سایر ملیت ها در اجرای برنامه ها در بوستانها جهت ارایه فضا و قوانین پوششی کشورشان از جمله برنامه‌های بسیج جامعه زنان استان قم به مناسبت هفته عفاف و حجاب بوده است.

 

 

ارسال نظرات