امام جمعه شهمیرزاد با بیان اینکه نماز جمعه اهمیت ویژه‌ای دارد، چون عبادی و سیاسی است گفت: نمازجمعه به امر امام زمان (عج) اقامه می‌شود و در زمان غیبت به امر ولایت فقیه در زمان امام راحل و اکنون به امر امام خامنه‌ای به نیابت از آقا نماز خوانده می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۸۵۵۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
نمازجمعه، عبادی و سیاسی استحجت الاسلام والمسلمین سید داوود احمد پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اهمیت نمازجمعه اظهار کرد: در اهمیت نمازجمعه همین بس که یک سوره برای نمازجمعه نازل شده و تاکید شده که هنگام اذان نماز جمعه، مردم کسب و کار را تعطیل و در محل نمازجمعه حاضر و شرکت کنند.
امام جمعه شهمیرزاد با بیان اینکه اولین امام جمعه پیامبر اکرم (ص) بودند که بعد از هجرت از مکه به مدینه اقامه نمازجمعه نمودند افزود: در باب نمازجمعه روایات فراوانی آمده که فرشتگان آسمان نمازگذار را دوست دارند و نماز ولایت پروردگار و نشانه ایمان به خدا و راحتی روح و جسم است.
وی با اشاره به اینکه بر امام جمعه واجب است در خطبه‌های اول و دوم نمازجمعه خودش و مردم را به تقوای الهی دعوت کند این بر اهمیت موضوع نمازجمعه و تقوا دلالت دارد.
احمدپناه با بیان اینکه قبل از انقلاب بعضا در گوشه و کنار کشور نمازجمعه بود، اما کم رنگ و بی اثر افزود: بعد پیروزی انقلاب اسلامی به امر امام امت آیت الله طالقانی در پنج مرداد ۱۳۵۸ به امامت جمعه تهران منصوب و این ابوذر زمان و مفسر قرآن و معلم قرآن که یادش را گرامی می‌داریم، به عنوان اولین امام جمعه در تهران انجام وظیفه کرد.
وی با تاکید بر این نکته که ما باید قدرنمازجمعه را بدانیم گفت: نماز یعنی سخن با خدا، وصل شدن قطره به اقیانوس لطف پرورگار و اگر نماز قبول شود همه عبادت قبول است چرا که فقه‌ها بیان می‌کنند لباس نمازگذار باید پاکیزه و حلال و مکان نمازگذار غصبی نباشد و پاک باشد و نماز دوره آموزشی خودسازی است.
امام جمعه شهمیرزاد با تشبیه نماز به نخ و سوزن گفت: زمانی سوزن کاربرد دارد که نخ داشته باشد و نماز جواز عبور از پل صراط است.
وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه اهمیت ویژه‌ای دارد، چون عبادی و سیاسی است بیان کرد: نمازجمعه به امر امام زمان (عج) اقامه می‌شود و در زمان غیبت به امر ولایت فقیه در زمان امام راحل و اکنون به امر امام خامنه‌ای به نیابت از آقا نماز خوانده می‌شود.
احمدپناه ادامه داد: نماز هدایت پروردگار است و رزق و روزی را وسیع می‌کند و قرآن نمازگذار هیچ وقت شکایت نمی‌کند که قرآن نمی‌خوانی، چون در نماز در طول روز قرآن تکرار می‌شود و در نماز به یاد قیامت هستیم و با نماز شیطان را منکوب می‌کنیم چرا که شیطان از نمازگذار متنفر و نمازگذار را دوست ندارد و همه تلاش و وسوسه او به تاخیر انداختن نماز است.
امام جمعه شهمیرزاد با بیان اینکه اگر تلفن صدا کند و ما با تاخیر پاسخ دهیم از فرد عذرخواهی می‌کنیم افزود:، اما ما اقامه نماز اول وقت را خیلی‌ها توجه نداریم و آخر وقت با بی حالی اقامه می‌کنیم و از خدا عذخواهی هم نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه آیت الله قاضی از این نگران بود که در بهشت اگر اقامه نماز نباشد چه کنم! گفت: امام حسین (ع) در صحرای کربلا از دشمن مهلت خواست که اقامه نماز اول وقت کند، اما دشمن اجازه نداد، اما امام در میدان جنگ نیز اقامه نماز اول وقت را داشت و این‌ها برای ما درس است و باید توجه کنیم./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها