خبرهای داغ:
کارآفرین نمونه لالجینی در گفت‌وگو با«بسیج» خبر داد

ایجاد استقلال مالی و اعتماد به نفس در بانوان انگیزه من از کارآفرینی

کارآفرین نمونه لالجینی گفت: انگیزه بنده ایجاد شغل برای خانم‌های سرپرست خانواده و جویای کار وایجاد استقلال مالی با حفظ عزت نفس و اعتماد به نفس است که به خواست خدا توانستیم قدمی در این راه برداریم.
کد خبر: ۹۲۵۸۵۹۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

ایجاد استقلال مالی و اعتماد به نفس در بانوان انگیزه من از کارآفرینیطاهره عبداله پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار اظهار داشت: از سال 1380 با توجه به علاقه‌ای که به خیاطی داشتم و شرایط بد اقتصادی، کار خیاطی را به صورت مبتدی آغاز کردم و در اوایل سال 93 کار تولیدی را شروع کردم.

وی با بیان اینکه حدود سه سال است که ایجاد اشتغال برای بانوان بی‌سرپرست یا جویای کار را به صورت جدی دنبال می‌کنم، افزود: آموزش و نحوه بازاریابی و درآمدزایی یکی از مهمترین بخش کار است تا این بانوان برای همیشه بی نیاز از کمک دیگران باشند و بتوانند زندگی خود ر تأمین کنند.

این کارآفرین نمونه با اشاره به اینکه در این عرصه متأسفانه اکثر مسئولان فقط وعده می‌دهند و کسی حمایت واقعی نمی‌کند، تصریح کرد: تنها کسی که در حد توانش من را حمایت کرد بسیج سازندگی بود که مبلغ خیلی کمی به بنده به عنوان وام اشتغالزایی داد، که آن هم چندان مشکلی از ما حل نکرد و برای انجام کار ناچیز بود.

وی ادامه داد: به یاری خداوند توانستم تا حدودی با تمام مشکلاتی که سر راهم بود برای 50  تا 60  نفر از بانوان اشتغالزایی کنم که اکثرا بانوانی که در کارگاه مشغول به کار هستند یا سرپرست خانواده یا بی سرپرست و یا بد سرپرست هستند.

عبداله پور عنوان کرد: دراین راستا کلاس‌های آموزشی در عرصه خیاطی، کاور مبل دوزی، ست آشپزخانه، ست سیسمونی، نمد دوزی، عروسک‌سازی، سری دوزی و ... برگزار شد.

وی ابراز داشت: انگیزه بنده ایجاد شغل برای خانم‌های سرپرست خانواده و جویای کار وایجاد استقلال مالی با حفظ عزت نفس و اعتماد به نفس است که به خواست خدا توانستیم قدمی در این راه برداریم.

این کارآفرین لالجینی گفت: اکنون حدود دو سال به دنبال بزرگ‌تر کردن تولیدی و اشتغالزایی برای بانوان بیشتر هستم و در این زمینه انتظار حمایت از مسئولین دارم.

وی خاطرنشان کرد: کمبود امکانات، گرانی‌های اخیر، نبود مکان بزرگ‌تر برای آموزش هنرجوهای بیشتر و نبود چرخ خیاطی برای هنرجوها واقعا من کارآفرین را در مضیقه قرار داده است که امیدوارم مسئولین در کنار نظرات خود از ما حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات