فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان متناسب با جمعیت و نیاز استان نبوده و برازنده مردم و بیماران نیست.
کد خبر: ۹۲۵۹۲۰۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور امروز در نشست مشترک شورای فنی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سپاه قدس استان گیلان اظهار داشت: امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان در حال حاضر متناسب با جمعیت و نیاز استان نبوده و برازنده مردم و بیماران نیست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه در همه حال کمک کار دانشگاه علوم پزشکی است و آمادگی کمک و تعامل اثربخش با این مجموعه را دارد عنوان کرد: مشکل سلامت مردم چالشی برای سپاه است بنابراین از راه‌های مختلف و به ایجاد ارتباطات مستمر سعی می‌کند نواقص و کمبودها برطرف شود.

سردار عبدالله‌پور مشکل سلامت مردم را چالشی برای سپاه دانست و با اشاره به اینکه لازم است هرچه سریع‌تر مشکلات این بخش رفع شود تصریح کرد: در بحران کرونا ضعف زیرساخت‌های درمانی گیلان بیشتر به چشم آمد به همین علت تصمیم گرفتیم از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای رفع این کمبودها گام برداریم.

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در گیلان استفاده از توان این مجموعه برای رفع نواقص موجود در حوزه سلامت استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) یک قرارگاه جهادی عمرانی محسوب می‌شود و هدف آن استقرار امکانات و رفاهی برای مردم از جمله در حوزه سلامت است.

وی با تأکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به هیچ وجه در ابعاد تجاری وارد کار نخواهد شد اظهار داشت: با روحیه و عزمی که در سوی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) وجود دارد، بدون شک چالش‌های بخش درمان گیلان از جمله بیمارستان‌های شهر رشت رفع می‌شود و مردم از وضعیت کنونی رهایی پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همراهی و تلاش مستمر سپاه و مجموعه بسیج با کادر سلامت استان به ویژه در بحران کرونا اظهار داشت: فعالیت‌های جهادی برای کنترل شیوع کرونا در ماه‌های نخست کمک بزرگی برای بخش بهداشت و درمان گیلان بود و موفقیت‌های خوبی در این حوزه کسب شد.

ارسلان سالاری حضور سپاه و بسیج را در همه حال کمک کننده تلقی کرد و با بیان اینکه امروزه علاوه در بخش محرومیت‌زدایی نیازمند کمک سپاه برای رفع محرومیت از چهره بهداشت و درمان گیلان هستیم افزود: زیرساخت‌های درمانی گیلان به شدت فرسوده و ناکافی است و باید برای به‌روزرسانی آن اقدامات اساسی انجام شود.

وی ضعف‌های عمده زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان گیلان از جمله مشکلاتی که در مراکز بیمارستانی و درمانی استان وجود دارد را برشمرد و عنوان کرد: در دوران شیوع اپیدمی کرونا شاهد بستری بیماران در کف بیمارستان‌ها از جمله در رشت بودیم در حالی‌که چنین شرایطی به هیچ عنوان در شأن مردم فرهیخته گیلان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش تخت‌های درمانی استاندارد را حق مردم این استان اعلام کرد و با تأکید بر اینکه این استان به هر دلیلی در بخش بهداشت و درمان بسیار عقب است گفت: نه تنها استان‌های همجوار بلکه استان‌هایی با جمعیت کمتر از گیلان به لحاظ توسعه زیرساخت‌های درمانی از گیلان جلوتر هستند.

سالاری با اشاره به اینکه عده‌ای به شکل عمدی یا غیرعمدی در مظلوم نگه‌داشتن حوزه سلامت گیلان دخیل بوده‌اند اما اکنون مدعی هستند خاطرنشان کرد: بنده تلاش خود را برای افزایش امکانات درمانی و عمرانی گیلان به کار گرفته‌ام و تنها هدفم افزایش کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی به مردم است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد افزایش بیش از 30 درصدی تخت‌های ICU در گیلان بودیم گفت: استقرار چهار CT اسکن، ورود پنج CT اسکن جدید در آینده نزدیک به استان و تجهیز بیمارستان‌های گیلان به بیش از 850 قلم انواع تجهیزات پزشکی از جمله اقدامات مؤثری است که دانشگاه علوم پزشکی موفق به انجام آن شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش 600 تخت درمانی در بیمارستان‌های گیلان و سایر اقدامات ریز و درشت در سطح استان سخن گفت و اظهار داشت: در مسیر به روزرسانی تجهیزات، افزایش زیرساخت‌های درمانی و خدمت به مردم به شدت نیازمند حضور قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء(ص) در گیلان هستیم.

به گزارش بسیج، در این نشست مشترک مسئولان بر رفع کمبودهای زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان به نفع مردم تأکید کردند.

لازم به ذکر است نشست مشترک شورای فنی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با شورای فنی و سلامت سپاه قدس استان بیشتر در زمینه احداث بیمارستان‌های شهر رشت، تکمیل پروژه‌های ناتمام درمانی در استان و احداث بیمارستان سپاه انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات