نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

اشتغالزایی از طریق احیای بافت تاریخی انجام شود/ گیلان عقب‌مانده‌ترین استان از حیث تجهیزات بیمارستانی

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه رونق گردشگری و اشتغال‌زایی باید از طریق احیای بافت تاریخی انجام می‌شد گفت: گیلان عقب مانده‌ترین استان کشور از حیث بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی است.
کد خبر: ۹۲۵۹۸۰۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان اظهار داشت: در روایات آمده است کسی که دو نعمت آب و خاک داشته باشد و فقیر شود خداوند او را از ساحت خود دور می‌کند و امروزه تبعیت از زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در زندگی انسان‌ها به‌ویژه شیعیان خالی است‌.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه زندگی مجازی باعث ایجاد چالش‌های عمیق در زندگی انسان‌ها شده است تصریح کرد: دشمنان در طول این سال‌ها ایران را مرکز کنترل موالید در شبه قاره قرار دادند در حالی که خودشان به این موضوع معتقد نبوده و به آن عمل نکردند.

وی با اشاره به اینکه از جمله پیش‌نیازهای انسان در محیط اجتماعی محیط زیست سالم است افزود: محیط زیست سالم نعمتی است که همه موجودات به آن نیاز دارند اما امروز ایران و به‌ویژه گیلان دچار آسیب‌های زیست محیطی شده است و معضلات ناشی از محیط زیست ناسالم بالا است.


فلاحتی با بیان اینکه بعد از انقلاب باید به محیط زیست گیلان توجه کلان می‌شد که نشد و دو رودخانه رشت بلای جان این شهر و انزلی شده است گفت: حرایم این دو رودخانه آسیب دید و به مسئله پسماند رسیدگی نشد و شیرآبه‌ها به محیط زیست آسیب رساند اما اقداماتی شده و امیدوارم تا پایان دولت تلاش‌ها برای برطرف کردن این مشکلات معطوف شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلان عقب مانده‌ترین استان کشور از حیث بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی است بیان کرد: چرا گیلان باید از این حیث عقب افتاده باشد ما ساختمان‌های پزشکی با قدمت 20 ساله داریم که کسی به وضعیت آن رسیدگی نمی‌کند و همه باید فارع از اندیشه سیاسی برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بازی‌های سیاسی و جناحی در بخش‌های گوناگون آتشی ایجاد می‌کند که دود آن به چشم همه می‌رود خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی از طریق بوم‌گردی آسیب‌های اجتماعی، اعتقادی و بومی و منطقه‌ای دارد و آن موقع هم این موضوع را به استاندار وقت گیلان تذکر دادم.

وی با تاکید بر اینکه رونق گردشگری و اشتغال‌زایی باید از طریق احیای بافت تاریخی انجام می‌شد تصریح کرد: ما چیزی از ونیز کمتر نداریم و ظرفیت‌های لازم برای گردشگری و اشتغال‌زایی از این طریق داریم؛ سالانه بیش از 30 میلیون نفر راهی گیلان می‌شوند که در تمام کشور بی‌نظیر است.

فلاحتی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های لازم برای سالم‌سازی محیط زیست را دارد ابراز داشت: هر چه روی موضوع شیرآبه، تالاب انزلی و ساماندهی دو رورخانه سرمایه‌گذاری کنید خوب است زیرا باعث رونق و توسعه استان گیلان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار