خبرهای داغ:
در گفت و گو با کارشناس مسائل اقتصادی مطرح شد:

بایدها و نباید های ورود به عرصه تولید برای خانم های خانه دار

قریب به ۵۰۰ شغل وجود دارد که در فضای خانه می توان راه اندازی کرد.
کد خبر: ۹۲۶۰۰۸۱
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، اکبر ابدالی محمدی، کارشناس مسائل اقتصادی و مدرس درجه ۱ انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی، در مورد اینکه اگر کسی سرمایه ای در دست دارد بهترین اقدام چیست؟ به خبرنگار طنین یاس گفت: پاسخ به این سوال متناسب با موقعیت افراد متفاوت است اما در اصل باید توجه داشت که تولید مهمترین اولویت در بحث های اقتصادی است و اگر کسی می تواند پولش را مستقیم به واحد تولید ببرد و در این بخش مشارکت کند، بهتر است که وارد این عرصه شود.
این مدرس اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: خانم ها و به ویژه خانم های خانه دار با راه اندازی کارگاه های کوچک می توانند به این امر ورود کنند، همیشه وقتی صحبت از کار در خانه می شود، همه به یاد خیاطی می افتند در حالیکه تنوع مشاغل در خانه بسیار زیاد است و قریب به ۵۰۰ شغل وجود دارد که در فضای خانه می توان راه اندازی کرد.
وی ادامه داد: اما ممکن است کسی وقت ، توان و یا استعداد تولید را نداشته باشد، اما پول هم دارد، چه کند؟ او می تواند به طور غیرمستقیم وارد عرصه تولید یا اقتصاد بشود که یکی از این کارها، شرکت در بورس است که به وسیله آن فرد می تواند سرمایه اش را وارد چرخه تولید کند.
ورود به بورس نیازمند پذیرش ریسک بالا است
ابدالی تصریح کرد: تمام کسانی که وارد بورس می شوند باید در نظر داشته باشند که طبق قاعده کلی که هرچه بازدهی بالاتری داشته باشد، ریسک بالاتری هم خواهد داشت، بورس در قبال بازدهی بالا، ریسک بالایی نیز دارد و اینطور نیست که همیشه ورود به آن با سود همراه باشد.
این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: یک اصل نیز در بورس وجود دارد که برخی به آن توجه زیادی نمی کنند، اینکه سرمایه گذاری در بورس باید بلند مدت باشد و سرمایه گذاری بلند مدت پاسخ گو است، مانند سهام عدالت که از ۵۰۰ هزار تومان بعد از چند سال به حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان رسید.

وی در مورد خانم هایی که سواد ورود به بازار بورس را ندارند نیز گفت: ورود به بازار بورس نیازمند گذارندن دوره های تخصصی و کسب فنون ویژه این شغل است که معمولا خانم های خانه دار زیاد این فرصت را ندارند بنابراین به آنان توصیه می شود که از روش سرمایه گذاری غیر مستقیم استفاده کنند.
ابدالی در مورد انواع سرمایه گذاری غیر مستقیم گفت: یکی از این روش ها، استفاده ازصندوق سرمایه گذاری ای است که به شکل واحد واحد است، یعنی مجموعه ای از دارایی هایی که بخشی از آن سهام است، فرد قسمتی از آن را می خرد، ولی خرید و فروش بر عهده هیات مدیره است ولی هر زمان که فرد بخواهد می تواند سهام خود را بفروشد.
انواع مختلف سبدگردانی در بورس
وی روش دوم سرمایه گذاری غیرمستقیم را سبدگردانی معرفی کرده و افزود: در این شکل، یک شرکت رسمی مدیریت خرید و فروش سهام افراد را بر عهده می گیرد و درصدی هم به فرد می دهد اما در حال حاضر به علت استقبالی که از بورس صورت گرفته این شرکت ها مبالغ کوچک در حد ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیون را قبول نمی کنند و عملا استفاده از این روش امکان پذیر نیست.
این مدرس اقتصاد مقاومتی، در مورد روش سوم از سرمایه گذاری غیرمستقیم گفت: در این روش، فرد با افراد غیررسمی همین کار را می کند، یعنی اگر بشود شخصی را پیدا کرد که مسئولیت سبدگردانی را بر عهده بگیرد، کار فعالیت در بورس را او انجام می دهد و طبق قرارداد در زمان مشخص سود حاصله به فرد می رسد اما باید در نظر داشت که فردی که این اختیار را به سبدگردان می دهد هیچگاه نباید پول مستقیم به وی بدهد، بلکه باید پول را به حساب شخصی خود که خرید و فروش سهام در آن انجام می شود، واریز کند که اگر روزی سبدگردان کار بلد نباشد، او بتواند پول خود را پیش از آنکه زیاد ضرر کند، خارج کند.
جهش تولید با گسترش صندوق پروژه
ابدالی، صندوق پروژه را یکی از کارهای عملی در جهت حمایت از تولید و همراستا با شعار سال دانسته و گفت: بهترین روش که در حال حاضر برای حمایت از جهش تولید می تواند در عرصه بورس اتفاق بیفتد، گسترش صندوق پروژه است، بنابراین می تواند به یک مطالبه عمومی در حوزه حمایت از تولید تبدیل شود.
وی در پایان تأکید کرد: این اصطلاح بدین معنی است که دولت پیش از راه افتادن یک پروژه کلان ملی، سهام آن را عرضه می کند، به طور مثال برای راه افتادن یک کارخانه سهام آن عرضه می شود، مردم با خرید سهام پول ساخت آن کارخانه را می دهند و بعد از به راه افتادن کارخانه از سود آن بهره مند می شوند.

طنین یاس

ارسال نظرات