امام‌جمعه اردکان در گفتگو با بسیج:

نماز جمعه پایگاهی مهم برای وحدت اقشار مختلف مردم با گرایش‌های متفاوت است

کد خبر: ۹۲۶۰۳۸۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار بسیج، ضمن گرامیداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی (ره)، گفت: روز جمعه، سیدالایام و عید بزرگ ما مسلمانان است که بنا بر روایات فضیلت آن از روز عید فطر و قربان هم بیشتر است.
امام‌جمعه اردکان افزود: در فضیلت نماز جمعه علاوه بر آیه و سوره قرآن، روایت‌های زیادی واردشده است؛ مانند اینکه پیامبر خاتم (ص) نماز جمعه را حج فقرای امت خود نامیدند و فرمودند؛ کفاره گناهان این جمعه تا جمعه دیگر، حضور در نماز جمعه است.
وی گفت: حضرت علی (ع) در زمینهٔ اهمیت نماز جمعه فرمودند؛ در نماز جمعه، اگرچه چهار دست‌وپا باید حاضر شد و من بهشت را برای چند گروه ضمانت می‌کنم؛ ازجمله فردی که برای شرکت در نماز جمعه از خانه بیرون آید و از دنیا برود.
حجت‌الاسلام شاکر بابیان اینکه پیاده آمدن به نماز جمعه فضیلت بیشتری دارد، افزود: در احادیث ائمه نقل است که اگر کسی پیاده به نماز جمعه بیاید خدای متعال هول و هراس روز قیامت را از او برمی‌دارد.
وی اظهار داشت: در اهمیت نماز جمعه و همراهی جماعت همین بس که اهل‌بیت در نماز جمعه مخالفین و اهل سنت شرکت می‌کردند! و البته گاهی نماز خود را مخفیانه دوباره می‌خواندند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردکان گفت: در روز جمعه، قبل از اقامه نماز جمعه برخی کار‌ها مانند مسافرت و قربانی کردن مکروه دانسته شده و از آن نهی گشته، چون باعث می‌شود از فضیلت شرکت در نماز محروم بمانند.
وی بابیان اینکه کوتاه بودن خطبه‌های نماز جمعه جزو سفارش‌های اهل‌بیت است، افزود: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بر کوتاه بودن خطبه‌ها و افزودن بر کیفیت آن تأکید کردند.
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: نماز جمعه در عرصه سیاسی و اجتماعی هم به‌عنوان پایگاهی مهم برای وحدت اقشار مختلف مردم با گرایش‌های متفاوت است و انصافاً حضور مردم در این پایگاه فرصتی کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر باشد که در سایر ادیان و مکاتب وجود ندارد که هر هفته مردم در یک اجتماعی آن‌هم با پشتوانه آیه قرآن و دستورات اهل‌بیت جمع شوند.
وی گفت: شیاطین جن و انس تلاش می‌کنند از عظمت نماز جمعه بکاهند و افراد را وسوسه کنند که به هر دلیل در نماز جمعه شرکت نکنند! ما اگر در نماز جمعه شرکت می‌کنیم به خاطر دستور خدا و دستور دین خدا و پیامبر و اهل‌بیت است.
امام‌جمعه اردکان در پایان اظهار داشت: نماز جمعه جدای از خطبه‌ها و مطالبی که بیان می‌شود، عبادتی بسیار بزرگ، تأثیرگذار، پر ثواب و پر اثر در عرصه فردی و اجتماعی است و با اخلاص و حضور مردم عزیز، نماز جمعه شهرستان اردکان در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و موردتمجید و غبطه دیگران هم هست.
ارسال نظرات