مراسم پرفیض دعای عرفه و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی شهدای فاجعه منا،با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی در مصلای برزگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۱۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این مراسم معنوی به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد از ساعت 16:30 روز پنج شنبه نهم مردادماه سال جاری مصادف با 9 ذی الحجه در مصلای برزگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم یاد و خاطره 19 شهیدوالامقام استان که در فاجعه منا در موسم حج سال 94 مظلومانه و در لباس احرام به شهادت نایل آمدند گرامی داشته می‌شود.

مراسم دعای پر فیض عرفه نیز با اجرا و نوای گرم "حجت الاسلام والمسلمین احمدرضامهدیه" قرائت خواهد شد و مصلای شهرکرد از یک ساعت زودتر آماده حضور مشتاقان مناجات حضرت سیدالشهدا علیه السلام در سرزمین عرفه است.

 مراسم دعای عرفه 22 سال متوالی در شهرکردبا استقبال مردم روبرو شده است و به تلاش ارزشمند رسانه ملی به صورت زنده و مستقیم از صداوسیمای استان پخش خواهد شد.

 به منظور جلو گیری از شیوع ویروس منحوس کرونا از شرکت کنندگان ارجمند تقاضا شده است ماسک ، دستکش ، کتاب دعا و زیر انداز همراه داشته باشند.

روز نهم ذی حجه مصادف باسالروز شهادت سفیر دشت کربلا حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام است و دعای معنوی عرفه که ماثور از امام حسین علیه السلام است بهترین میراث معنوی آن امام همام برای انسانهای موحد است.

دعای عرفه همراه با روضه حضرت سیدالشهدا علیه السلام ،شهدای کربلا و حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام همه سال نهم ذی‌الحجه و پیش از عید سعید قربان در سرزمین عرفات با حضور حجاج بیت الله الحرام و نیز در سراسر ایران اسلامی با حضور خیل مومنان با شکوه برگزار می‌شود و در بین مردم از جایگاه والای معنوی برخودار است.

ارسال نظرات