خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان:

وظیفه بسیج در آموزش و پرورش کمک به تربیت و رشد انسان است

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان گفت: وظیفه بسیج در آموزش و پرورش کمک به دستگاهی است که وظیفه تربیت و رشد انسان را در کشور دارد برای کارآمدی و موفقیت روزافزون در خلق و توسعه است در خلق و توسعه هویت مومنانه، موحدانه، مجاهد، ولایت مدار و توسعه این هویت به سایر اقصی نقاط جهان است.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۳۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

وظیفه بسیج در آموزش و پرورش کمک به تربیت و رشد انسان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طیب فریادرس در آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان اظهار داشت: زمانی که کشور ایران ما به کرونا مبتلا شد، حدود یک ماه و شاید بیشتر غربی‌ها فرصت داشتند که آماده‌سازی لازم در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: فشار تحریم‌ها، منابع ارضی کشور ما، توان مالی غرب، فشاری که مردم ما در بازه زمانی طولانی متحمل شدند، رکود طولانی، تورم ۵۰ درصدی بسیار روشن بود و مردم را در شرایط سخت قرار داد اما در حین مقابله با این ویروس جوهره تمدنی انقلاب اسلامی در مقابل جوهره تمدنی لیبرالیسم منحوس خود را نشان داد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با بیان اینکه تمدن انقلاب اسلامی در سخت‌ترین شرایط سرافراز و پر افتخار است، گفت: مردم ما جوهره هویتی زیبا و درخشانی دارند.

وی ادامه داد: لیبرالیسم و فردگرایی، انسان غربی را به سقوط کشانده که با این همه شرایط مادی خوب و امکانات در مقابل با کرونا بد برخورد شد.

فریادرس عنوان کرد: شاهد بودیم که جوهره آخرت‌گرایی، معادگرایی، موحدانه نگاه کردن به هستی، ایثار و فداکاری مردم و ولایت‌مداری که متناسب با فرمان رهبر انقلاب مردم پای خدمت مومنانه آمدند، چگونه بود که خلق این جوهره و بسط این جوهره تمدنی انقلاب اسلامی موحدانه محصول و ماموریت مورد انتظار سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: وظیفه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک به جوانان انقلاب اسلامی است که هر روز بیشتر از دیروز در زمینه آموزش و تربیت رشد و تعالی پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با اشاره به اینکه فلسفه تربیت و آموزش اسلامی متناسب با این است که باید هویت شناخت‌مدار شکل بگیرد و بر کرامت ذاتی انسان تاکید شود، گفت: این سند اقتضا می‌کند که معرفت و دانش را با همه ابعاد و منابعش استنتاج کنیم و از وحی گریزان نباشیم و وحی را به عنوان منشا اصلی دریافت معرفت در آموزش و پرورش و زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کنیم، از عقل گریزان نباشیم و از تجربه انسانی نیز غافل نباشیم چراکه اینها در کنار هم می‌تواند رشد جامعه را رقم بزند.

وی ادامه داد: وظیفه بسیج در آموزش و پرورش کمک به دستگاهی است که وظیفه تربیت و رشد انسان را در کشور دارد برای کارآمدی و موفقیت روزافزون در خلق و توسعه است در خلق و توسعه هویت مومنانه، موحدانه، مجاهد، ولایت مدار و توسعه این هویت به سایر اقصی نقاط جهان است.

فریادرس تصریح کرد: بسیج فرهنگیان متناسب با این وظیفه ذاتی برنامه‌های متعددی داشته و در دو بعد نقش‌آفرینی عمومی و تخصصی بسیج فرهنگیان حضور خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت سال آینده آموزش و پرورش، بخش فعالیت‌های آموزشی و تجمیعی و تحت تاثیر قرار گرفتن بر اساس ویروس کرونا لزوم برون‌گرایی بسیج فرهنگیان و توجه جدی‌تر عرصه‌های اجتماعی بسیار مشخص و معین است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان اظهار داشت: اولین بعدی که باید به آن توجه کنیم تقویت ساخت درونی بسیج فرهنگیان، آموزش و شبکه‌سازی، مهارت‌افزایی اعضای بسیج فرهنگیان، استفاده از ظرفیت بازنشستگان در بسیج فرهنگیان و طرح معلم آینده‌ساز، همکاری با بسیج دانش‌آموزی در طرح شهید بهنام محمدی و نقش‌آفرینی عمومی و تخصصی در بسیج محلات است که لازمه شرایط امروز بسیج فرهنگیان بوده و خانواده فرهنگیان نباید مورد غفلت بگیرد.

وی گفت: کمک به نهادینه کردن عدالت آموزشی در سطح استان با حضور میدانی، تعمیق روحیه و گسترش فعالیت جهادی در بخش عمرانی و آموزشی، راه‌اندازی پایگاه‌های تخصصی حول مساله تعلیم و تربیت، نگاه بومی به نظام مسائل آموزش و پرورش کمک به حل مسائل استان به این زمینه چه در زمینه گفتمان سازی و طرح مساله و چه در زمینه نقش آفرین میدانی و مطالبه گری تخصصی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار