امام جمعه اهر:

برگزاری نماز جمعه از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است

امام جمعه اهر گفت: برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه از دستاورد‌های مهم انقلاب بوده و پیش از انقلاب، این امر تنها در معدودی از شهر‌های بزرگ کشور آن هم به صورت عبادی برگزار می‌شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۰۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت اسلام جواد حاجی زاده  به مناسبت گرامیداشت پنجم مرداد؛ سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: اولین نماز جمعه در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ به امامت آیت اله طالقانی «ابوذر زمان» در تهران برگزار شد و حدود چند روز بعد در ۲۶ مرداد، اولین نماز جمعه به امامت حجت الاسلام صادق آل محمد در اهر برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه بیش از ۹۰۰ مورد نماز جمعه در شهر‌ها و استان‌های کشور اقامه می‌شود و در شهرستان اهر نیز به عنوان مرکز منطقه ارسباران، نماز جمعه، نماز عید قربان و فطر با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: با توجه به این‌که شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان اهر باعث توقف بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و نماز‌های جماعت و جمعه شده است، اما امیدواریم با ریشه کن شدن این بیماری، بار دیگر شاهد برگزار باشکوه نماز جمعه در این شهرستان باشیم.

امام جمعه اهر، ساخت مصلای جدید این شهرستان را یکی از مطالبات به حق مردم عنوان و بیان کرد: مصلای کنونی این شهرستان جوابگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست و امیدواریم هرچه سریع‌تر نسبت به ساخت و اتمام مصلای جدید شهرستان قدم‌های اساسی برداشته شود.

حجت اسلام جواد حاجی زاده ادامه داد: در این برهه از زمان حضور پرشور مردم و خصوصا جوانان در نماز جمعه می‌تواند تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقش بر آب کند.

ارسال نظرات