فرماندار دهلران؛

۲۵ میلیارد ریال برای پروژه‌های منابع‌طبیعی دهلران اختصاص یافت

فرماندار دهلران گفت: ۲۵ میلیارد ریال در اعتبارات امسال از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای پروژه‌های منابع‌طبیعی پیش‌بینی و اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۶۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، "مجید عسگری "در نشست ویدیوکنفرانس با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: تحولات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان با وجود وسعت و گستردگی با سال‌های گذشته متفاوت است و این اقدامات را می‌توان در حوزه جنگل‌کاری، بیابان‌زایی و حوزه آبخیزداری مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: در سنوات گذشته مشکلاتی در حوزه منابع طبیعی شهرستان وجود داشت اما در ۲ سال اخیر ضمن رفع مشکلات شاهد پایدار بودن محیط زیست و منابع طبیعی در شهرستان هستیم.

فرماندار دهلران گفت: در سال جهش تولید انتظار است همانند سنوات گذشته توجه ویژه در حوزه آبخیزداری در بخش‌های میمه و زرین‌آباد با توجه به سیلابی بودن این بخش با تخصیص اعتبار مناسب و اجرای پروژه‌های آبخیزداری صورت گیرد تا زمینه جلوگیری از گسترش سیلاب در این ۲ بخش فراهم شود.

عسگری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به مراتع و جنگل‌های شهرستان، آسیب‌های فروانی وارد شده است، افزود: امروز با اقدامات بیابان‌زایی و قرق مراتع شاهد توسعه مراتع و جنگل‌های شهرستان هستیم که ادامه این روند نیازمند نگاه ویژه و اختصاص اعتبارات است.

وی یادآور شد: در دشت‌عباس، چم‌هندی و ابوغویر با توجه به حضور عشایر کوچرو بومی و غیربومی شاهد فقر مراتع و توسعه بیابان در این مناطق هستیم که اقدامات خوبی انجام و در دست اقدام است که نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار دهلران گفت: سال گذشته اعتبارات مناسبی در بحث منابع طبیعی شهرستان اختصاص یافت و امسال با وجود محدودیت‌های منابع ۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان برای پروژه‌های منابع طبیعی شهرستان پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار