خبرهای داغ:
فرماندار عجب‌شیر:

بنیاد برکت ۲۳۰ طرح اشتغالزایی در عجب‌شیر اجرا می‌کند

فرماندار عجب‌شیر از اجرای ۲۳۰ طرح اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت در روستاهای این شهرستان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۳۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عادل اصغرپور در کمیته توسعه‌ اشتغال روستایی و کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان افزود: اجرای طرح های اشتغال زایی در مناطق روستایی با عنوان طرح‌های سحاب و آسمان از سوی بنیاد برکت موجب می شود تا مناطق روستایی و محروم به توسعه پایدار برسند.

وی با اشاره به سند تدبیر و توسعه شهرستان و ظرفیت ها در این منطقه که به اشتغالزایی پایدار و شغل‌های جایگزین در حاشیه دریاچه ارومیه کمک می کند اشاره کرد و افزود: توسعه روستایی مقوله مهمی است و رویکرد دولت توجه به مناطق روستایی است و افزایش تخصیص اعتبارات روستایی نشان از این مقوله است که موجب اشتغال پایدار در روستاها می شود.

اصغرپور با بیان اینکه روستاهای عجب شیر ظرفیت خوبی برای تولید و اشتغال دارند، گفت: شناسایی ظرفیت های نهفته در شهرستان عجب شیر می تواند به رونق اقتصادی و رفع محرومیت روستاها منجر شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح های اشتغالزایی روستایی باید پایداری شغل باشد، اضافه کرد: از جمله اهداف جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، توسعه اشتغال پایدار از طریق توانمندسازی جوامع محلی و تقویت پایه‌های اقتصادی و توسعه مناطق روستایی است.

اصغرپور گفت: صنایع دستی، دامداری، واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک، توسعه گردشگری، پرورش طیور، گلخانه، قالی‌بافی و پرورش زنبورعسل در روستاها باعث ایجاد اشتغال، درآمد پایدار و جمعیت پذیری درنقاط روستایی می شود و روند مهاجرت به شهرها را کند می کند.

وی همچنین خواستار همکاری مشارکتی بنیاد برکت با طرح های نیمه تمام واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک شد و افزود: برخی از طرح های صنعتی و تولیدی که در آستانه اتمام است نیاز به تقویت و تسهیلات سرمایه در گردش دارند که حمایت از این واحدها موجب راه اندازی و در نتیجه اشتغال پایدار در شهرستان عجب شیر می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها